Участъкът на автомагистрала "Хемус" между Боаза и пътя Плевен-Ловеч към момента се строи активно. Това обаче ставало по старите договори, подписани още при управлението на ГЕРБ, въпреки заканите на новата власт и констатациите им за корупция в процедурите.

Това стана ясно от изказване на вторият човек в ГЕРБ и бивш вицепремиер по еврофондовете Томислав Дончев по време на брифинг на партията, в която участва и експремиерът Бойко Борисов.

"Автомагистрали" сключили договор за озеленяване на АМ "Хемус", но не и за строеж

"Автомагистрали" сключили договор за озеленяване на АМ "Хемус", но не и за строеж

Регионалният министър не дава краен срок за завършването на магистралата

"Нека припомним всички политически заявки за АМ "Хемус" - тя щяла да се построи, но на база нови договори, честни и прозрачни процедури. Звучи чудесно. Аз обаче пътувам всяка седмица по това трасе и наблюдавам, че от седмица има видимо оживление и магистралата се строи след една година пълен застой. На база на какви договори се строи? Не съм забелязал някой да е провел нови процедури", каза Дончев.

"Нали инхаус процедурите бяха порочни и корупционни? Защо тогава магистралата се строи на база старите договори? И по същественото - защо трябваше да има една година пауза в строителството", отправи реторичен въпрос към новата власт той.

Борисов пита: Нали изчезвали по 8 милиарда - къде са и защо теглят нов дълг?

Борисов пита: Нали изчезвали по 8 милиарда - къде са и защо теглят нов дълг?

Заради инфлацията влизането ни в Еврозоната вече било мираж

Като доказателство за некомпетентност според него Дончев даде и обвиненията на новите управляващи, че тунелът под Шипка бил проектиран само с 2 ленти. "Пътят до там е двулентов. Ако има четири ленти в тунела, значи, че всеки ще изпреварва в него."

Дончев направи и мрачна прогноза що се касае и до Плана за възстановяване и устойчивост, от която страната ни чака милиарди евросредства. Според бившия министър с ресор еврофондове има реална опасност България да не получи нито цент по плана по подобие на изминалата 2021 г.

"Хемус" може да е готова най-рано през 2027 г.

"Хемус" може да е готова най-рано през 2027 г.

През 2024 г. на практика ще може да започнат да се изпълняват строителните дейности по седми и осми участък