Предложената електронна система за обучение на кандидат-шофьори гарантира, че тези фирми, които най-зле обучават, ще имат най-перфектните данни. Това е система за рекет. Набелязва се някой, който не си плаща такса спокойствие, и започва да се тормози.

Това заявиха автоинструктори на пресконференция в БТА, на която поискаха да отпадне проектонаредба, които регламентират дейността в бранша.

На 7 октомври те готвят протест срещу проектодокумента.

Еднакви правила за всички автошколи - цел на новата наредба

Еднакви правила за всички автошколи - цел на новата наредба

Колите и инструкторите ще могат да бъдат местени в различни центрове

Основните несъгласия на инструкторите са с изискването учебните центрове да се регистрират като търговски обекти, автомобилите да са собственост на банката или на фирмата и с вътрешния изпит. Вътрешният изпит е абсолютно подобие. В кой институт се явяваш на изпит по два пъти, запитаха инструктори.

Искането им е да преминат на подчинение към Министерството на образованието и да се опрости административната тежест.

"Нито имат психолози, нито педагози и той ме контролира. Ще дойде да ми мери помещението и ако с 2 см не отговаря. Има учебни центрове, които копаха пода, за да се вместят в техните нормативи. По времето на социализма само с 1 писмо се уведомява КАТ, че автомобил и шаси отговарят на изискванията. Никой не проверяваше, а сега мерят масата, тавана - това ли е качеството на обучение", запита представител на бранша.

Агенция "Автомобилна администрация" трета година не може да се справи с хакването на системата за статистика. Ние с едни прости заявки не можем да се справим, а ще въведем система, която в реално време с джипиес ще следи всичко, дадоха примери инструкторите.

По думите на председателя на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов водачи чакат с месеци да се явят на изпит, което създава условия за корупция. Той показа списъци с хора, които чакат за изпит по теория, който по думите му, може да бъде направен и от "една хигиенистка", а други 70 души чакат за изпит за А категория. "Те кога ще могат да карат своите двуколесни, когато падне снега и се заледи ли", запита Иванов.

Въвеждат е-дневници и в автошколите

Въвеждат е-дневници и в автошколите

Центровете получат достъп и до информационната система на "Автомобилна администрация"

"Кой пусна мухата на "Автомобилна администрация" да има Застраховка професионална отговорност", запита Иванов. "Нашите коли, нашите председатели са застраховани. С какво тя ще доведе до по-качествено обучение", каза инструкторът в коментар на проектонаредбата.

Основните мотиви на автоинструкторите срещу предложените текстове са, че се въвеждат формални изисквания за материалната база, а не за качеството на обучението.

"Върха на сладоледа е изискване (школите да са регистрирани като) търговски обект. В учебните центрове има преподаватели, няма учебно дело, което да се облага с изискване за търговска дейност", каза Иванов и даде пример с езиковите курсове. Това е само към частния бизнес, това са лобистки интереси, заяви Йонко Иванов.

Според инструкторите никой не знае какво ще се случи след месец, а се прави драстична промяна.

Йонко Иванов разкритикува някои от изискванията на проектонаредбата - за регистрация като търговски обект. Според него и сега, когато дойде обучаемия, му се издава бележка и данните отиват в НАП.

В брифинга участваха представители на Съюза на центровете по авто-мото подготовка, Асоциацията за обучение в транспорта, Съюза на българските автомобилисти, Националния автоинструкторски съюз, Българския автоинструкторски съюз, Българското обединение на шофьорите.