Да има еднакви правила за всички учебни центрове, поставяйки ги при равни условия. Това е целта на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение.

Предложенията бяха представени от изпълнителния директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски и заместник изпълнителния директор на ИА "Автомобилна администрация" Дамян Войновски.

По думите на Войновски е важно да може да се гарантира качеството на обучението и да се избегне нелоялната конкуренция, която влошава обучението.

Очакванията са, че чрез електронна система ще постигнем прозрачно и гарантирано обучение. Ще намалим административната тежест, като премахнем хартиените документи. "Курсистите и техните родители ще имат достъп до досието на курсиста, преминатото обучение и пътищата по които се е упражнявал. 

Автоинструкторите не знаят как точно да работят

Автоинструкторите не знаят как точно да работят

Мярката 60/40 неизгодна за тях

Веднъж вписани в регистрите инструкторите и учебните автомобили ще могат да бъдат местени в различни учебни центрове без необходимост от представяне на допълнителни документи, каквото е изискването към момента. Важно е да се отбележи, че достъпът до системата ще бъде безплатен, както за учебните центрове, така и за курсистите", допълни Бойко Рановски.

Започна едномесечното обществено обсъждане на наредбата. След приключване на обсъждането всички бележки ще бъдат разгледани и ще бъдат поканени заинтересованите страни за широко публично дебатиране на промените. След изчистването на всички спорни моменти наредбата ще бъде предложена за одобрение от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията", каза още Бойко Рановски.

"Последните данни показват, че за шестте месеца на 2020 г. тежките катастрофи с участието на нови водачи са 96 с 24 загинали и 108 ранени. При тези произшествия 35 от водачите са самокатастрофирали, при което са загинали 6 и са ранени 35 участници в движението. В населени места са настъпили 47 тежки ПТП с нови водачи, като 10 са загинали, а 52 са ранени", каза Рановски.

Автоинструктори се вдигат на протест срещу парализирането на бранша

Автоинструктори се вдигат на протест срещу парализирането на бранша

Те негодуват заради неангажираността на държавата към бранша

Според статистиката извън населени места тежките инциденти са 49, с 14 загинали и 56 ранени. Той е категоричен, че голяма част от тези произшествия са причинени от слаба подготовка на водачите, липса на обучение и изпит извън населено място, подценяване на ситуациите които възникват на пътя, недобра преценка и реакция за избягване на пътен инцидент, движение с висока и несъобразена скорост, обясни Рановски.

Проектът на Наредбата е публикуван на страницата на МТИТС, на Портала за обществени консултации на Министерския съвет - strategy.bg.