Инспекторатът на МО започва проверка за състоянието на бойните ни самолети, пише вестник "Българска армия". Разпореждането на военния министър е да се провери състоянието на военната ни авиация и на колко самолета може да разчитаме след септември 2015 година, когато изтича срока на рамковото споразумение за техническа поддръжка, сключено през 2011 г. между МО и РСК „МиГ".

Припомняме, миналата седмица депутати от "Атака" заявиха, че България може и да прекрати изпълнението на въздушния контрол в небето си след юни поради липса на изправна авиация.

"Това че през септември изтича срокът на договора с РСК „МиГ" за поддръжката на изтребителите, означава, че може да се сключи наново договор при много по-добри условия", заяви министър Ненчев след като участва в традиционния блицконтрол на парламентарната Комисия по отбрана.

Договор за поддръжка на изтребителите с РСК „МиГ" може да се сключи, ако е необходимо и за колкото самолета е необходимо, каза той без да припомня думите си, че му е предлаган подкуп във връзка със самолетите.

"Имаме всички възможности с наличните ресурси дори до средата на следващата година да продължим да извършваме охрана на въздушното си пространство", убеден е министърът. Председателят на комисията Михо Михов, който е бивш командващ ВВС и бивш началник на съществуващия преди години Генерален щаб допълни, че ще се работи и за поддръжката на изтребителите МиГ-21 за еърполисинг.

Пред военната медия министърът на отбраната Николай Ненчев е категоричен, че не трябва да се допусне страната да остане без бойна авиация. „Внимателно трябва да огледаме възможностите и решенията няма да са лесни, проблемите не са решавани с години. Оставам с впечатлението, че постоянно и може би умишлено решенията им са отлагани", заяви Ненчев.

"Състоянието на армията и новите геополитически реалности не позволяват забавяне на важните решения. Времето за изчакване свърши, трябват реформи", допълни министър Ненчев.

Припомняме, тази сутрин в Граф Игнатиево сегашният командващ ВВС ген. Румен Радев бе категоричен, че дори да се осигури финансиране в момента, е невъзможно да имаме нови самолети и обучени за тях пилоти в близките 3 години.