Замърсяването на въздуха е един от новите аргументи на българското правителство пред Брюксел за преразглеждане на пакета "Мобилност". Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Росен Желязков пред bTV.

По негови думи в искането са се включили още пет страни, а целта е да се предотвратят загубите за транспортния бранш от Източна Европа.

Желязков бе категоричен, че България няма да отстъпи от ключовите си позиции - връщането на камиона, връщането на водача, освен ако с декларация той не заяви къде иска да ползва своята почивка, и въпросът с двустранните превози.

Той заяви, че заради нововъведените промени много български фирми се регистрират в Европа. Министърът посочи, че най-застрашени са малките и средни предприятия, които съставят близо 70% от транспортния бранш.

Родни превозвачи се пререгистрират в други страни от ЕС заради пакета "Мобилност"

Родни превозвачи се пререгистрират в други страни от ЕС заради пакета "Мобилност"

Очаква се 53% от задължителните курсове до България и обратно да са празни

Относно ситуацията в БДЖ Желязков увери, че няма криза, въпреки че се продават локомотиви.

По негови думи от утре се възстановяват 21 от общо 25-те отменени линии. Министърът посочи и че в момента е обявена обществена поръчка за нови локомотиви и вагони.

Той коментира и въпроса за промените на практическия шофьорски изпит, уточнявайки, че целта е да се прекратят корупционните практики в ИА "Автомобилна администрация".

То не е обърнато към преподавателите, школите и водачите, а към провеждането на самите изпити, обясни министърът.

По негови думи се подготвя софтуер, който ще контролира времето на шофиране и маршрутите, а изпитът ще показва обективната оценка на уменията на водача.

Машинисти в БДЖ се чудят влакове ли ще карат или автобуси

Машинисти в БДЖ се чудят влакове ли ще карат или автобуси

Заради отмяната на влакове може да им се наложи да карат курсове за С категория