Минути след като в Европарламента отказаха да изтеглят пакет "Мобилност" евродепутатът Ангел Джамбазки запита реторично в своя фейсбук профил: "Как умира демокрацията".

По думите му: "Така за пореден път Европейският парламент се подиграва с интересите на работещите в транспортния бранш от Източна и Централна Европа". 

ЕП отказа да изтегли пакет "Мобилност"

ЕП отказа да изтегли пакет "Мобилност"

Андрей Новаков е разочарован от резултата

Той призовава българските си колеги да защитават правата на превозвачите. Прогнозата му е, че на следващото заседание на комисията по транспорт и туризъм ще бъде даден мандат за влизане в преговори с другите две институции. Сега топката е в Съвета, който по време на междуинституционалните преговори трябва да завърши финалната версия на текстовете, пише Джамбазки.

Той изтъква, че такава процедура не е била ползвана до момента - група европейски представители от различни политически партии от страните от региона да искат процедура по чл. 61 от правилника за дейността на Европейския парламент. Текстът се отнася до повторното сезиране на Парламента след произвеждането на парламентарни избори.

Ето и текста на Ангел Джамбазки:

"За съжаление нашите колеги от Западна Европа за пореден път бяха абсолютно решени да се изплюят върху демокрацията, правото на движение и свободна икономическа инициатива и върху самата идея за единния пазар. Новите депутати в комисията ТРАН, бяха наплашени от председателя Карима Дели, че повторното сезиране на Парламента ще означава започване от нулата. Сякаш няма нужда точно от това.

Това досие е скандално от самото начало и така ще остане докрай. Гласуването днес беше шанс да се даде едно ново и разумно начало на трите документа от Мобилен пакет I.

Заради безпринципността на зелените (които подкрепиха ненужното разкарване на стотици хиляди камиони), германските християндемократи (които уж защитават свободния пазар) и социалистите (които искат повече Европа, само когато става въпрос за правата на хомосексуалните калинки) стотици хиляди работници в сектора от Източна Европа са в риск да загубят работата си и да емигрират", пише Джамбазки.

На финала на изявлението си той е поставил хаштаг #ПакетМобилност #Лицемерие #КриворазбранаДемокрация #ДвойниСтандарти #БъдещетоНаЕвропа #НационаленИнтерес #stopmobilitypackage 

Шестима транспортни министри от ЕС искат рестарт на пакет Мобилност I

Шестима транспортни министри от ЕС искат рестарт на пакет Мобилност I

Нововъведенията увеличават часовете и може да доведат до умора на шофьорите

Припомняме, на 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.

На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".

На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.

Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и в София.

На заседанието на транспортна комисия бяха гласувани 1 224 предложения за изменения, от които 1 126 продължават за гласуване в пленарна зала. Между тях са и внесените от българските евродепутати предложения.

На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили и предложението на българските си колеги пакетът "Мобилност" да бъде свален от дневния ред за днешното заседание.

На 4 април европарламентът одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

След това транспортният министър изрази притеснението си от прилагането на текстовете от пакета.

Евродепутатът Ангел Джамбазки също посочи, че битката за пакета "Макрон" ще влезе в следващия ЕП.