Министърът на културата Велислав Минеков има достатъчно поводи да уволни директора на Народния театър "Иван Вазов" Васил Василев, но засега се въздържа да го направи. Като пример за повод Минеков посочи отказ да му бъде предоставена информация, която той изисква по депутатски въпроси - колко е най-ниското и най-високо възнаграждение на служител на театъра, или информацията за договорите с външни фирми.

Иначе одитът, който вече е завършил, в момента се преглежда от Министерство на културата. Одитът далеч не е идеален, отговори Минеков на призива на дейците от театъра да огласи данните. Той зададе и други въпроси, на които няма отговор - огромните разходи през ноември и декември и назначените 10 души в международния отдел на театъра, последното и много смущаващо.

Например, в одита няма данни за взаимоотношенията с фирмата "Инса йол" или фирмата на дъщерята на ПР на театъра "Инфлуенсър БГ", за които се знае, че съществуват.

Минеков наблюдава и други съмнителни назначения в Народния театър

Минеков наблюдава и други съмнителни назначения в Народния театър

Директорът не може да освободи двете госпожи - крайна зависим е

Велислав Минеков посочи, че се вслушва и в другата страна в конфликта в театъра, който е изпаднал в тежко разделение. "За мен имат значение и останалите, които са идвали при мен. Аз трябва да погледна и двете страни", посочи Минеков и обясни, че има напуснали още в деня на постъпване на директора. А има и много нови назначения, които Минеков определи като "съмнителни" и "странни партийни назначения". Някои от тях близки до БСП, а други и до партията, чийто член е самият директор - "Българска прогресивна линия" на излезлия от БСП Красимир Янков.

Според Минеков има политически натиск в театъра, а и: "Такъв натиск има и към мен." Минеков обаче отказа да посочи откъде и по какви линии идва този политически натиск с думите "Не пиша по врати."

Директорът на Народния театър отказва да е маша за лустрация на един човек

Директорът на Народния театър отказва да е маша за лустрация на един човек

Александър Морфов да си направи собствен театър

Минеков се застъпи за кардинална реформа в театъра с премахването на държавната субсидия, която е "ужасяваща форма" и въвеждането на репертоарен бюджет.

Минеков сигнализира и за други проблеми в областта на културата:

По отношение на Несебър има опасност да влезем в застрашеност на паметник от Световното културно наследство. Това би било тежка репутационна щета за България, до голяма степен невъзвратима, тъй като без план за спасяване той бързо може да се превърна в Слънчев бряг.

В Балчик също има проблем - университетът не дава достъп до сградите и така не може да се проведат реставрация и консервация. Освен това 120 лв. е достигнал билетът за едно четиричленно семейство, което го няма нито в Лувър, нито някъде по света.

Южната стена на Националната галерия Квадрат 500 също не е довършена, но къде са средствата?

За Пловдивския панаир Велислав Минеков заяви, че той и да е обществен проблем, не е проблем на Министерство на културата. Самият панаир спада към тази съвременна архитектура, която не попада в обхвата на националното културно наследство. Има твърде много такива сгради с такава архитектура в цялата страна.

Директорът на Народния театър отказва да е маша за лустрация на един човек

Директорът на Народния театър отказва да е маша за лустрация на един човек

Александър Морфов да си направи собствен театър

Велислав Минеков иска да види в новия Закон за културното наследство как ще бъде гласуван в пленарна зала, където се предвиждат "изключително тежки рестрикции", но и помощ и влизане на държавата в тези обекти. Според Минеков не може глобата за събаряне да е 3000 лв. за имот, който струва 3 млн., заяви той и по повод съборените Тютюневи складове в Пловдив. Иначе министърът на културата не дава статут на паметник на културата, за това си има съвет, а министър само подписва тяхното решение.

Тютюневите складове в Пловдив са съборени законно, отсече прокуратурата

Тютюневите складове в Пловдив са съборени законно, отсече прокуратурата

Към момента на събарянето им те не са имали статут на единични недвижими културни ценности