Министърът носи отговорността, дошъл е нов министър, който носи кредит на доверие. Имам правото да инсталирам там хора, на които имам доверие. Това заяви пред Нова телевизия регионалният министър Гроздан Караджов по повод освобождаването на директора на "Автомагистрали" Десислава Христова.

"Това, което излезе в пресата и което аз не знаех - документите говорят, че цялата схема с ин хаус е била създадена по нейна докладна. Не знам, питайте ги тях, който я е назначил от служебното правителство. Има гигантска пропаст пред това, което говорят пред мен и това, което са вършили", обясни Караджов кадровото си решение. 

Припомняме, директорът на "Автомагистрали" Десислава Христова бе назначена по време на служебното правителство на мястото на Стоян Беличев. Първоначално тя стана член на борда на директорите, но по-късно спечели конкурс и получи позицията на шеф на съвета на директорите. Стана известна и с изказванията си пред депутатите от 46-то Народно събрание, когато се решаваше съдбата на парите, които има нужда дружеството.

Още при назначаването си регионалният министър Гроздан Караджов заяви, че дружеството е действало като пощенска кутия, която да превъзлага на подизпълнители, при изграждането на АМ "Хемус", като е използвана вратичка в закона за ин хаус възлагането.

През юни 2021 г. Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките.

Цветан Петков и Евгени Генчев поемат  „Автомагистрали“ ЕАД

Цветан Петков и Евгени Генчев поемат „Автомагистрали“ ЕАД

Те са назнаяени от вицепремиерът и министър на регионалното развитие

Относно строежа на нов мост над река Дунав, той е категоричен, че в 4-годишният мандат на правителството може да започне строителството само на един мост над Дунав. 6 години е минималния срок без обжалване за построяване на един или повече мостове.

Две години е само подготовката при мост между две държави. Другата страна също трябва да даде график за дейностите, поясни той.

"Хемус" може да е готова най-рано през 2027 г.

"Хемус" може да е готова най-рано през 2027 г.

През 2024 г. на практика ще може да започнат да се изпълняват строителните дейности по седми и осми участък

В отговор на обвинението на ГЕРБ, че продължава строителството на обявените за незаконни проекти Караджов заяви, че развалянето на заварените процедури е скъпо и отнема време. Той предлага три варианта за решаване на проблема със заварените процедури. Да се внесе искане в парламента и след констатиране от Народното събрание, да се узакони продължаването по тази незаконна процедура. Да се узакони незаконното строителство по заварените процедури. Това е единственият начин държавата да не загуби пари, да се ускорят строежите и да се даде ясен знак от парламента, че направеното е незаконно.