От Института за пътна безопасност настояват председателят на АПИ Тодор Василев да бъде освободен и на негово място да се назначи доказан професионалист, който няма обвързаности с пътностроителните фирми. Това се казва в писмо до медиите от ИПБ.
"Според нас председателя на АПИ Тодор Василев няма право да заема такива отговорни длъжности, тъй като с безотговорното си поведение води до повишаване броя на жертвите по пътищата на България", пишат от Института за пътна безопасност.
След като са разплатени десетки милиони лева за поддръжката на магистралите в България, значи има сериозни злоупотреби от страна на АПИ, твърдят от ИПБ.
"Отговорността се носи от председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Тодор Василев, който бе назначен от бившия регионален министър Гроздан Караджов. Той носи и пряка отговорност за изготвяне на заданията, по които пътноподдържащите фирми извършват подръжката на републиканската пътна мрежа и носи пълната отговорност за извършване на контрола за състоянието на същата", се казва в писмото.
Проверки и на останалите автомагистрали показват подобни проблеми. От Института са готови да сигнализират главния прокурор Иван Гешев да разпореди на окръжните прокуратури при всяка тежка катастрофа да се назначава експертиза, която да изследва състоянието на пътя, а длъжностните лица да носят наказателна отговорност.
По АМ "Струма" от гр. Перник до гр. Благоевград има над 60 участъка с увредени и опасно стърчащи мантинели, установиха експерти на Института за пътна безопасност.
В писмо до служебния регионален министър Иван Шишков те пишат, че липсата на поддръжка е до такава степен, че на определени места изкривените мантинели са обгърнати от гъста растителност, която не е почиствана от месеци. Констатирани са множество опасни неравности по магистралата, които представляват непосредствена опасност за настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Най-голямото безумие е, че по магистралата е израснала гъста гора, която заема почти 12 километра по трасето.
Наклонени знаци и лоша маркировка са допълващи белези, доказващи липсата на дори елементарно поддържане на АМ "Струма".
От ИПБ оспорват думите на предишния регионален министър Гроздан Караджов, че поддръжката е осигурена до края на месец септември. Според тях е видно, че използването на АМ "Струма" е с висок риск за настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия.