Административното и електронното обслужване у нас ще бъдат актуализирани спрямо европейските стандарти. Промените ще целят по-високи стандарти за обществено качество в съответствие с преминаването към комплексно административно обслужване.
Това заяви на брифинг в Министерския съвет експертът в Дирекция "Модернизация на администрацията" Алеко Джилджов.
Тази сутрин в Министерски съвет бяха представени резултатите от проведеното до момента наблюдение по метода "таен клиент" за предоставянето на 15 услуги в 13 общини, областни и общински администрации. Вчера вицепремиерът Томислав Дончев отново се закани на администрациите със срок от един месец, в който трябва да въведат законови задължения за процедури и образци на документи, които са за облекчение за гражданите и бизнеса.
Припомняме, че третото правителство на Бойко Борисов встъпи в мандата си с обещание за сериозна реформа в административната сфера, така че да се намали административната тежест. В началото периодично се оповестяваха промени, поставяха се срокове, дори вицепремиерът Томислав Дончев поставяше крайни срокове, например октомври... 2018 година.
Днес в Министерски съвет отново бяха обявени мерки - разработване на нови и задължителни стандарти за административно обслужване.
И тепърва администрацията ни ще започне да работи по европейски образец - с нови и задължителни стандарти за административно обслужване.
"Искаме да изградим механизъм, по който администрацията сама да вижда какво се случва при нея", добави Джилджов.
В момента има пет стандарта, въведени още през от 2006 година. Част от тях са носенето на баджове, при вдигане на телефона служителят да се представи и осигурени места за сядане в службите.
Сега вече ще бъде заложено администрацията, която предоставя информация на клиентите, да се отчита. От есента се очаква служителите да предават по-кратки описания в своите отчети.
Методологията за проучване и измерване на удовлетвореността на потребителите също подлежи на промяна. Ще бъдат въведени нови механизми за обратна връзка чрез съвременните електронни технологии. Служителите в администрацията ще бъдат анкетирани.
Ще се провежда и проучване по метода "таен клиент". Резултатите от първото такова проучване ще бъдат използвани, за да се актуализира методологията, по която то се извършва. Методът ще се прилага много по-активно от всички администрации, увери Красимир Божанов, директор на Дирекция Модернизация на администрацията.
Миналата година Министерският съвет одобри около 400 мерки, които вече са в етап на изпълнение, каза още Божанов. Промените в администрацията засягат 142 закона по думите му. Започната е работа и за стандартизиране на частни и общински услуги.
Припомняме, че в началото на март месец правителството се похвали с най-мащабния досега пакет от общо 1 443 мерки за намаляване на административната и регулаторната тежест за гражданите и бизнеса, а според доклада близо 35% от заложените инициативи са били изцяло изпълнени.
Harley Davidson
на 20.06.2019 в 15:39:42 #2не само Дончев работата на Герп е нищоправенето наследство от социализма - цялата пара през свирката
Boneberg
на 20.06.2019 в 12:53:39 #1Какво работи този Томислаффф Дончеффф?За толкова години нищо не подобри! Защо не отиде например до общината в Тетевен и да поиска административна услуга? Веднага ще му обяснят как нищо няма да стане и колко такси трябва да плати,но не на място а в банките! Под ръководството на герб не очаквайте подобрение в работата на администрацията!Представяте ли си например че на входа на общината в Тетевен има гавазин който пита хората които влизат,къде отиват! А в Европа не е така! Даа! Дончефф просто нищо не работи,а получава заплата!