Парадоксално е да има винетка за разстоянието между град Павликени и град Бяла черква смятат местните жители.

Разстоянието между град Павликени и град Бяла черква е 1000 крачки - то може да бъде изминато безплатно, ако се ползва общинската пешеходна алея и платено - с автомобил или с автобус по третокласния републикански път. Пред тази дилема всекидневно са изправени над 2000 жители на град Бяла черква и село Росица, информира БНР.

Хората от Павликени недоволстват, че разстоянието в София Северна - Южна тангента е много повече километри, а тук за един километър се иска винетка

Съгласни ли сме да плащаме за Северната скоростна тангента, питат от Института за пътна безопасност

Съгласни ли сме да плащаме за Северната скоростна тангента, питат от Института за пътна безопасност

Тол системата трябва да бъде въведена веднъж завинаги, смята Русинова

Председателят на Националното сдружение на общините (НСОРБ) Силвия Георгиева заяви, че знае за ситуацията в община Павликени още от началото на миналата година и това един от общо пет такива случая.

По думите й ситуацията има дълга предистория - още от 3 януари 2019 г., когато стана ясно, че ще трябва да се плащат винетни такси за подобни участъци, които свързват градовете с крайградските зони или с близки населени места. 

Съгласни ли сме да плащаме за Северната скоростна тангента, питат от Института за пътна безопасност

Съгласни ли сме да плащаме за Северната скоростна тангента, питат от Института за пътна безопасност

Тол системата трябва да бъде въведена веднъж завинаги, смята Русинова

"Още тогава от НСОРБ имахме среща с премиера и постигнахме съгласие да предложим на общините, които желаят да стопанисват за своя сметка подобни участъци и да ги придобият в собственост, да заявят това свое желание. Общините, които заявиха това желание, са Павликени, Белица, Челопеч, Рила, Варна и Шумен. Павликени вече получи официален отказ, а за останалите пет процедурите продължават", каза Силвия Георгиева.

По думите й от Сдружението преминават тромавите процедури за преобразуване на пътищата, които са публично-държавна собственост, да станат публично-общинска собственост. 

Протести в Русе срещу винетките

Протести в Русе срещу винетките

"Щом табелата преди е била на разклона за Щръклево, може пак да се премести"

Съвсем нова била тезата, че "общините може сключват споразумение с АПИ и да ѝ плащат за поддръжка". Тя се надява от АПИ и от регионалното министерство да разяснят каква е тази възможност и как общините да се възползват от нея.

Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев смята, че първо трябва да се зададе въпроса: "Кой създаде този батак?".

Според него: "Това е българското правителство, тъй като то е собственик на публичната държавна собственост, т.е. на пътищата в България. Мисля, че този казус може да бъде решен със съответно решение на българското правителство", каза Мутафчиев. 

Махат знак за винетка заради готвен протест на пловдивски села

Махат знак за винетка заради готвен протест на пловдивски села

Засегнати са 7-8 населени места

Мутафчиев сега е председател на Форума за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ).

Той изтъкна редица парадокси: "Едните пътуват по втори, трети и четвърти клас пътна мрежа и няма да плащат никаква такса. Същевременно ние искаме винетна такса, за да се отиде примерно от населеното място до гробището, което е извън територията на това населено място. Това са парадокси".

Припомняме, че колите на ДАНС, НСО, МВР и Българската армия са освободени от пътни такси. 

Без пътни такси за колите на МВР, ДАНС, НСО, БА и линейките

Без пътни такси за колите на МВР, ДАНС, НСО, БА и линейките

Платените пътища и съоръжения ще бъдат сигнализирани