Този доклад е част от размяната на предизборни аргументи между кандидатите за президент на САЩ.
Така държавният глава Георги Първанов определи документа на Централното разузнавателно управление, замесващ имената на 3 български фирми в търговия със стоки с възможна двойна употреба в Ирак.

Според него България също помни избори, когато доклади на службите са били използвани като политически аргумент и всички си спомнят резултатите от това.
ЦРУ, според Първанов, е една мощна организация, но събитията показват, че Ирак не е силната им тема, а и дневният ред на ЦРУ не може да бъде нашият дневен ред.

Към изнесените данни обаче трябва да се подхожда много сериозно още повече че с доклада се внушава тезата, че тогавашното българско правителство е било в течение на осъществяваните операции.

Българските специални служби в диалог с партньорските такива трябва да уточнят до каква степен става дума за намерения на споменатите фирми и до каква степен за реализирани проекти и сделки, подчерта Първанов.
Той обяви, че не може да разбере дали авторите на доклада в частта за петролните афери са чели стари вестници – нещо вредно, според президента, за едни специални служби, или пък първият списък е бил само сондаж.

Няма да коментирам закачките на Иван Костов, той е в тежка дълбока опозиция и трябва да се доказва като опозиционер
-- Г.Първанов
Първанов заяви, че отказва да се включва в общия хор на четене на стари декларации и позиции, защото фактически нищо ново не се е случило.
Няма да коментирам закачките на Иван Костов, той е в тежка дълбока опозиция и трябва да се доказва като опозиционер, заяви Първанов.
Като бивш премиер и то с претенции, Костов би трябвало да търси политическия дебат, а не да принизява тона.

И другият доклад - този на ЕК, бе тема на традиционната среща на държавния глава с медиите.
Независимо от положителните оценки Първанов е разтревожен, че едни и същи констатации за забавяне на реформата в администрацията и съдебната система, за проблеми с корупцията и организирана престъпност, се повтарят вече във всички доклади на комисията.
Констатации, които между другото са постоянна тема и във вътрешнополитическия дебат, без обаче да бъде постигна т някакъв напредък.

Държавният глава заяви, че е необходимо предстоящото приключване на преговорите и подписването на договора за присъединяване да бъдат предшествани от обсъждане в парламента и от предложение на правителствени мерки, ориентирани не толкова към технологията на присъединяването, колкото към стратегия за догонване на страните членки.
Според Първанов следващият премиер и кабинет ще имат тежката задача да променят политиката на страната - от политика на прехода и на закърпване на дупки в качествено нова стратегическа политика.

Президентът смята, че нашите партньори по линия на военно командване са избързали да обявят преместването на българския контингент от Кербала в Дивания преди то да бъде обсъдено на политическо равнище.
Според него мисията в Ирак е деликатна мисия, която може да има и много тежки вътрешни последствия за страната.
Първанов напомни, че при атентата срещу българската база в Кербала своята отговорност трябваше да понесе българския политически елит.
Според него подобни решения не могат да се вземат, без да има ясно изразена политическа воля на дадената страна.
Не знам дали за другите страни е така, но за България искам да е така, категоричен бе Първанов.

Според него определянето на ориентировъчна дата за изтеглянето на силите от Ирак трябва да дойде в резултат от вътрешно обсъждане в рамките на коалицията, като той категорично се обяви против сепаративно обявяване на конкретни дати от отделно взета страна.

В Българската дипломация работят много качествени хора, коментира Първанов изнесените в публичното пространство списъци с имена за предстоящи посланически назначения.
Според него обаче при изпращане на висши дипломати в чужбина критерият трябва да бъде единствено професионализмът им.

По тази тема (назначаването на посланици) няма да работя по пакетно-списъчен метод и всеки случай ще се разглежда поотделно
-- Г.Първанов
Той не е съгласен чрез публично обявяване на списъци да се оказва натиск на президентската институция.
По тази тема няма да работя по пакетно-списъчен метод и всеки случай ще се разглежда поотделно, категоричен бе Първанов.

Той обясни, че води чести разговори по този въпрос с министър-председателя, защото според него един премиер не бива да бъде прескачан от министър или началник на дирекция.
Държавният глава напомни, че подобни списъци се появяват винаги при смяна на властта и спомена случая с неговото встъпване в длъжност се е наложило да подпише укази за подобни назначения, за да се избегне дипломатически скандал.
Той още веднъж повтори своето настояване за изработване на Закон за дипломатическата служба.

В своето експозе, с което започна срещата си с медиите, държавният глава обяви, че днес е подписал указ, с който връща за ново обсъждане в Народното събрание Закона за изменение на Закона за водите, приет от парламента на 29 септември.

Тази промяна предвижда ново отлагане на влизането в сила на алинея 3 на член 193 от същия закон. Това беше една разпоредба, която според мен защитава потребителя и която няма да може да действа, ако това изменение в Закона за водите влезе в сила, се посочва в мотивите на указа, заяви Първанов.