Таксиметрови шофьори искат по-добри условия за работа на бранша в столицата. Те настояват да се разреши на такситата да се движат в бус лентите, тъй като и те са обществен транспорт, а също така Столичната община (СО) да одобри новите таксиметрови стоянки, предложени от бранша и съгласувани с дирекция „Транспорт" в СО.

Таксиджиите потърсиха съдействие от общински съветници от БСП и кандидати за народни представители на левицата.

Оказва се, че общината не спазва законите, жалват се шофьорите. Според промените в Закона за автомобилните превози лицензите за такситата вече се издават за 3 години, но общината спазва старите разпоредби и издава 1-годишни.
Трети месец обясняват как подзаконов нормативен акт е по-силен от закона, оплака се Сава Комитов, председател на браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи.

Те се оплакват и от законовите недомислици. За пример - ако такси спре на спирка според Закона за автомобилните превози глобата е 200 лева, а според Закона за движение по пътищата е 50 лева. 200 лева е и глобата, ако табелката „Такси" е изписана не на кирилица, а на латиница.

Кандидат-депутатът Георги Свиленски на свой ред подчерта, че проблемите на такситата касаят промени и в общински наредби, не само изискват законови изменения. Свиленски припомни как предишното НС е успяло, макар и в последната минута, да прокара исканите от бранша промени.

Въведена е минимална такса превоз. С това нещо ограничаваме нелоялната конкуренция, категоричен бе Свиленски. СО обаче трябва да определи тази минимална тарифа и така, по думите му, не спазва закона.  
През всички тези години браншът е поставен на колене, притеснен е кандидат-депутатът.

Друг проблем пред бранша е, че стоянките не съответстват на пътникопотока. Освен това местата са крайно недостатъчни. От бранша предлагат стоянките да са определен процент от издадените разрешителни.

Общинският съветник от БСП в СОС и шеф на столичното БСП Калоян Паргов подчерта, че проблемът със стоянките е дискусионен от дълго време. Дискусионен е и въпросът за броя на такситата - дали трябва да бъде регламентиран таван на броя на такситата, подчерта той.

Друг важен въпрос според него е дали такситата трябва да станат част от транспортната схема на София, както е в редица други европейски държави.

Оказва се, че има само едно такси в столицата, пригодено за инвалиди. Петър Кичашки обясни, че автопаркът на Осло например е такъв, че 2/3 от такситата са достъпни за инвалиди. Той е убеден, че ако СО поеме една такава социална функция и подпомогне компаниите, те ще инвестират в рампи за инвалидни колички.