Ангажиментите, които сме поели за Закона за автомобилните превози и то по начина, в който се гарантира устойчивост на политиките, ще бъдат предложени на Министерски съвет на следващото заседание. Те ще влязат в парламента още през настоящата година.

Така транспортният министър Росен Желязков отговори на въпрос, свързан протеста на автобусните превозвачи. Коментарът си той направи в кулоарите на парламента пред журналисти, след като взе участие в парламентарния контрол на законодателния орган.

До 13 януари Министерство на транспорта ще има редица срещи с превозвачите. Желязков обаче не може да поеме ангажимент, че до 13 януари законът ще бъде приет, защото по нито един от сроковете по правилника на законодателния орган не е възможно.

"Законът ще бъде приет и политически, и правилно, което е гарантирано от мен самия", увери транспортният министър.

Той смята, че така се удовлетворяват основните искания на превозвачите, а именно - правната, нормативна регулация и рамка на политиката, свързана с бранша. Желязков е един от хората, които с желание защитава интересните на превозваичте и няма усещането, че "ние седим от двете страни на масата, а ние седем от едната страна на масата".

Автобусните превозвачи плашат да спрат превозите

Автобусните превозвачи плашат да спрат превозите

Те протестират срещу системата "бонус-малус" и тол системата

"Разговорът е сложен, защото той минава през разбирането между градските и междуградските линии, както и за размера на компенсациите. Аз мисля, че символичният протест, който са предприели е една камбана, която бие и тя намира поне в мое лице чуваемост", увери той.

Транспортният министър обясни, че е имал среща с автобусните превозвачи, с които има добър диалог и се работи по всички техни справедливи искания като оптимизиране на законодателството, разписанията, републикански и областни схеми до политиката, свързана с превоза на пътници, тол системата.

Желязков разбира, че брашовите организации са подложени на справедливия натиск на своите членове, но не иска да оправдава администацията, че се движи в темпове, които неудовлетворят превозвачите.

По думите му има теми, които не могат да бъдат подложени на срок, като например създаването на единен орган за контрол на пътя, защото това е въпрос за повече от една институции и е свързан с ефективността за контрола. Въпросът ще бъде поставен тогава, когато тол системат заработи, за да се види каква е синергията между тол системата, контрола от ДАИ и контрола, осъществяван от КАТ.

Автобусните превозвачи излизат на протест през декември

Автобусните превозвачи излизат на протест през декември

Все още нито един от проблемите им не е решен