Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов не дойде в комисията, която разследва полетите на Авиоотряд 28 по време на неговото управление.
За сметка на това пък на засиления медиен интерес се радваха стюардесите на правителствените самолети, които обаче и дума не обелиха по време на заседанието.

Г-н Борисов нарушава чл. 80 от Конституцията на и чл.110 от правилника за работа на НС, каза в началото на заседанието председателят на комисията Венцислав Лаков. Според парламентарните норми повикано за изслушване от депутатите лице е длъжно да се яви.
Депутатите обаче не се отказаха от намерението си да изслушат Борисов и ще му пратят покана на настоящия му адрес. За всеки случай ще питат и МВР как да намерят бившия премиер и какви са възможностите той да бъде призован в комисията.

Стана ясно, че за периода 2011-2013 година президентът (бел. ред. периодът съвпада и с края на мандата на Георги Първанов) е летял 75 пъти с правителствения самолет като тези полети са стрували 667 157 лева. Вицепрезидентът пък е осъществил само 6 полета с Авиоотряда, което е струвало на държавата 88 867 лева. Председателят на парламента е летял 24 пъти на стойност 178 133 лева.

Министър-председателят обаче е осъществил 264 полета с правителствения Авиоотряд, като това струва 1 663 578 лева. 46 са така наречените търговски полета. За 145 полета няма данни кой е бил на борда. Най-натоварено за Авиоотряда се оказва лятото и по-специално месец август, информира Венцислав Лаков.

Бойко Борисов, по думите му, ползвал Авиоотряда като авиотакси. През август 2011 от София до Варна той е летял 7 пъти. Толкова са и полетите му до морската ни столица и през 2012 година. Изхарченото гориво за тези 7 полета е 26 хиляди лева.

С Авиоотряда Борисов е летял да разгледа добивната платформа на Галата. На 25 ноември 2010 пък е летял до село Добридол, за да получи телето Бойка като подарък от животновъда Димитър Зоров.

Атанас Марков, ръководител на Фалкона, обясни на свой ред, че има само 2 извънредни полета без документация - единият е за атентата в Сарафово, а другият заради заложническата криза в Сливен.
Като "приказки на страшно некомпетентни хора" той определи твърденията, че на правителствените самолети са пренасяни чували с пари и оръжия.