Съветът на ЕС прие спорните промени в пакета "Мобилност", съобщи БНР. За да влезе в сила, той трябва да бъде одобрен от Европейския парламент на второ четене.

След това текстовете да бъдат публикувани в Официалния вестник на ЕС.

С тези промени се предвижда камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици, а самият водач - на три или четири в зависимост от работния си график

Кризата с коронавируса доказвала, че пакетът "Мобилност" е неприложим

Кризата с коронавируса доказвала, че пакетът "Мобилност" е неприложим

Да бъде погребан, призова Джамбазки

Нормалната седмична почивка е най-малко 45 часа и тя трябва да се прекарва извън кабината. Ако почивката се ползва извън дома, настаняването трябва да е за сметка на работодателя, гласят промените.

Осем страни, сред които и България, изпратиха писмо до Еврокомисията, с което поискаха той да бъде отменен. Българският премиер Бойко Борисов бе заявил, че заедно с колегите си от тези страни обмисля да заведе колективен иск срещу пакета в Съда на ЕС. 

Девет са вече страните против пакет "Мобилност", доволен Желязков

Девет са вече страните против пакет "Мобилност", доволен Желязков

Кипър, Малта и Естония също вече ни подкрепят

Припомняме, от самото начало на пакета се противопоставиха шест държави - България, Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния, последвани от Кипър, Малта и Естония.

Според транспортния министър Росен Желязков пакетът "Мобилност" е прецедент, който разделя държавите членки.

През септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.

С 3% ще се увеличават вредните емисии, ако камионите се връщат до базите си

С 3% ще се увеличават вредните емисии, ако камионите се връщат до базите си

Изискването е да става до 4 седмици