Фактът, че транспортната комисия реши да гласува пакета "Макрон" и да преоцени подкрепата си говори, че в текста има недоизгладени детайли, за което ние преди време алармирахме. Това заяви пред bTV Николай Рашов от Съюза на международните превозвачи.

Според него извънредното гласуване показвало разколебана подкрепа за пакета.

Припомняме, вчера транспортната комисия на Европейския парламент отказа да изтегли текста. По тази причина следващата седмица се очаква да даде мандат за преговори с Европейската комисия и Европейския съвет.

Рашов обясни, че в момента това е единственият път пред комисията - институционалните преговори са единственият период, в който се изменят текстовете.

Той е убеден, че има притеснения за цялата транспортна индустрия в Европа, не само в България.

ЕП отказа да изтегли пакет "Мобилност"

ЕП отказа да изтегли пакет "Мобилност"

Андрей Новаков е разочарован от резултата

Следващите няколко седмици ще са решаващи за пакета, можем да бъдем част от решението при преговорите, заяви още Рашов.

По негови думи един от проблемните текстове, касаещ връщането на камиона, е сериозно затруднение за бранша, тъй като според този текст камионът трябва да се връща на мястото на регистрацията си всеки месец.

Рашов подчерта, че по експертни оценки българските камиони, които се движат по европейски превози, са близо 28 000. Според Съюза на международните превозвачи едва 10% от тях ще могат да се натоварят в обема на икономиката, докато останалите ще трябва да се приберат празни, което би било директен разход за транспортната компания.

Най-големият проблем по думите на Рашов е, че ще се отделят допълнителни вредни емисии във въздуха, които са напълно ненужни.

Той обясни, че повечето български фирми са семейни, поради което адаптацията ще е сложна и може да има оскъпяване за крайните потребители.

Кога умира демокрацията: като плюят върху нея - отговорът на Джамбазки

Кога умира демокрацията: като плюят върху нея - отговорът на Джамбазки

Обвинява зелените, германските християндемократи и социалистите

Рашов изрази мнение, че освен текста за връщането на камиона трябва да се коригира и този за забраната за почивка в тира, изтъквайки, че съгласно доклад има недостиг на обезопасени паркинг пространства за камиони, а в някои от тях няма добри условия за шофьора.

Припомняме, на 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.

На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".

На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.

Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и в София.

Шестима транспортни министри от ЕС искат рестарт на пакет Мобилност I

Шестима транспортни министри от ЕС искат рестарт на пакет Мобилност I

Нововъведенията увеличават часовете и може да доведат до умора на шофьорите

На заседанието на транспортна комисия бяха гласувани 1 224 предложения за изменения, от които 1 126 продължават за гласуване в пленарна зала. Между тях са и внесените от българските евродепутати предложения.

На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили и предложението на българските си колеги пакетът "Мобилност" да бъде свален от дневния ред за днешното заседание.

На 4 април европарламентът одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

След това транспортният министър изрази притеснението си от прилагането на текстовете от пакета.

Евродепутатът Ангел Джамбазки също посочи, че битката за пакета "Макрон" ще влезе в следващия ЕП.