Докато се очаква финансиране на екологичния железопътен транспорт, правителството залага да построи нови 635 км автомагистрали и над 17 хил. км рехабилитирани пътища. Те ще са от I, II и III клас и трябва да са готови до 2020 година. Това предвижда Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерския съвет.
Сред приоритетите на правителството, е завършването на автомагистралите „Хемус", „Струма", „Марица", „Черно море" и „Калотина".
Освен списък с приоритетни проекти, финансов план и програми за развитие на транспортната инфраструктура, Стратегията съдържа анализ на състоянието на републиканската и общинска пътна мрежа, общата дължина, амортизационно състояние, състоянието на пътните съоръжения, статистика и прогноза за трафика и интензивност на движението.
Основните цели на Стратегията са: развитие на устойчива пътна инфраструктура; интегрирането й в европейската транспортна система; постигане на висока безопасност и ефективно управление на пътния сектор.
Документът е ключов за развитието на пътната инфраструктура в България през настоящия програмен период на ЕС, ускоряване на регионалното сближаване, устойчиво развитие на икономиката и подобряване на състоянието на околната среда.
Програмата представлява и своеобразна платформа за координация и концентрация на ресурси, включително международни финансови споразумения. Така ще се постигне максимален ефект от средствата, инвестирани в поддръжката, рехабилитацията и развитието на пътищата в България.
amica1
на 16.10.2015 в 11:46:45 #3Само подмятате името Хемус. Варненци вече стигат по-лесно до Букурещ, отколкото до София.
el viejo
на 16.09.2015 в 16:19:34 #2ген.Бойко Борисов и аватрарът му в Министерството на Пътищата - пухкавото Лиле, само за магистрали думат! Думат ли думат, а една магистрала, направена до край, като хората, все още няма!
504
на 16.09.2015 в 16:03:55 #1Някой води ли статистика,колко са загиналите само на АМ Тракия?