Докато се очаква финансиране на екологичния железопътен транспорт, правителството залага да построи нови 635 км автомагистрали и над 17 хил. км рехабилитирани пътища. Те ще са от I, II и III клас и трябва да са готови до 2020 година. Това предвижда  Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерския съвет.

Сред приоритетите на правителството, е  завършването на автомагистралите „Хемус", „Струма", „Марица", „Черно море" и „Калотина".

Освен  списък с приоритетни проекти, финансов план и програми за развитие на транспортната инфраструктура, Стратегията съдържа анализ на състоянието на републиканската и общинска пътна мрежа, общата дължина, амортизационно състояние, състоянието на пътните съоръжения, статистика и прогноза за трафика и интензивност на движението.

Основните цели на Стратегията са: развитие на устойчива пътна инфраструктура; интегрирането й в европейската транспортна система; постигане на висока безопасност и ефективно управление на пътния сектор.

Документът е ключов за развитието на пътната инфраструктура в България през настоящия програмен период на ЕС, ускоряване на регионалното сближаване,  устойчиво развитие на икономиката и  подобряване на състоянието на околната среда.

Програмата представлява и своеобразна  платформа за координация и концентрация на ресурси, включително международни финансови споразумения. Така ще се постигне максимален ефект от средствата, инвестирани в поддръжката, рехабилитацията и развитието на пътищата в България.