"Ние сме тези, които най-силно настояваме пакетът "Мобилност" 1 да бъде близък до нашия бизнес модел. Ние имаме всички качества и самочувствие да настояваме за това нещо".

Това заяви транспортният министър Росен Желязков, след като бяха представени резултатите от пазарното проучване на KPMG-България на тема "Българският тежкотоварен сектор".

По думите му по такъв начин трябва да продължат междуинституционалните преговори, за да не се загуби единството на всяка държава да защити собствения си интерес.

От изследването на KPMG става ясно, че компании, притежаващи 36% от камионите, или ще преустановят, или ще преместят бизнеса си, а близо 14 000 души, пряко ангажирани в товарните превози в ЕС, ще загубят работата си.

Според Желязков е неясно как би се прилагал пакетът "Мобилност" при командироването и при кръстосените курсове. В представеното прочуване няма новости, които да не ни бъдат известни, но ще бъде част от българската аргументация против пакета "Мобилност" в настоящия му вид, подчерта транспортният министър.

Родни превозвачи се пререгистрират в други страни от ЕС заради пакета "Мобилност"

Родни превозвачи се пререгистрират в други страни от ЕС заради пакета "Мобилност"

Очаква се 53% от задължителните курсове до България и обратно да са празни

Само за гориво ще бъдат ангажирани около 150 млн. евро, а представете си тези пари в празни курсове как биха се хармонизирали с политиката за декарбонизация. 50% празни курсове нямат никаква полза, отчете транспортният министър. Желязков заяви, че вече "нямаме нужда от ритуалност, защото партньорите преговарят от гледна точка на спецификите и собствените национални интереси".

Според него сега е времето за констуктивност по темата за пакета "Мобилност". Важното е да не се разколебаем в подхода на правителството, Европейския парламент и на индустрията, призова транспортният министър.

Единни сме по пакета "Мобилност" 1 и позициите си, но има няколко теми, по които сме категорични, закани се той.

В момента сме на етап на междуинституционални преговори между Съвета на Европейския съюз и Европейския парламент, които преговори се провеждат под председателството на Финландия. До настоящия момент са проведени един кръг от преговори, но се планират още два през ноември, обясни Желязков.

Дадоха зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност"

Дадоха зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност"

Това реши Транспортната комисия на ЕП

На 25 октомври предстои гласуването на модифициран мандат по предложение на председателството на Финландия. Гласуването има значение дотолкова, доколкото да се види какво е мнозинството по предложенията на председателтвото в Съвета на ЕС в рамките на междуинстутционалния диалог, изтъкна транспортният министър.

От своя страна председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев посочи, че има много изменения по пакета "Мобилност", без да се направи оценка на въздействието до какво може да доведе транспортния бизнес.

"Ние съзнаваме, че трябва да бъдем конструктивни и не отхвърляме мобилен пакет, който трябва да има, но трябва да бъде балансиран, за да може всички държави да са поставени на равна основа", настоя Арабаджиев.

Кога умира демокрацията: като плюят върху нея - отговорът на Джамбазки

Кога умира демокрацията: като плюят върху нея - отговорът на Джамбазки

Обвинява зелените, германските християндемократи и социалистите

Припомняме, в края на септември транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано тя отхвърли предложението той да бъде изтеглен от Еврокомисията.

По-късно министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.

На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.