Изграждането на тунела от третия лъч на метрото от ул. "Житница" в столичния кв. "Красно село" до Малък градски театър започна. През август 2019 г. ще бъдат готови първите 12 км, съобщават от Столична община.

Днес започна работата машината "Витоша". С нея ще бъде изграден 7 км двупътен тунел от третия лъч на метрото.

Припомняме, че тунелопробивната машина тежи 1400 тона. Тя е изработена в Германия. Машината бе транспортирана на части до стартовата шахта в "Красно село".

В края на 2018 г. тунелопробивната машина ще стигне до Малък градски театър. Това е необходимо, за да може през втората половина на 2019 г. първите 12 км и 12 метростанции от втория лъч да бъдат готови, обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя присъства на началото на работата на машината. Кметицата е категорична, че гражданите очакват да се работи качествено и в срок.

500 млн. евро е общата стойност на 12 км от третия лъч на метрото, заедно с 20 метровлака и ново депо. 99 млн. евро е общото съфинансиране от Столична община.

Изграждането на метрото носи големи екологични ползи. 75 000 тона вредни емисии се спестяват с построените досега две линии. С изграждането на третия лъч, те ще станат 90 000 тона годишно. Още 130 000 пътници ще ползват метрото в ежедневните си пътувания.

Йорданка Фандъкова коментира, че благодарение на активната работа на всички, изграждането на метрото напредва чувствително. Тя за пореден път изтъкна, че метрото е най-големият транспортен и екологичен проект на града. Той променя градската среда и създава удобства при придвижването на гражданите.

Йорданка Фандъкова се похвали, че метрото е проект, който Европейската комисия сочи за пример. Тя благодари на ръководителя на представителството на Европейската комисия у нас Огнян Златев, на правителството на Бойко Борисов. Именно при него третата линия на метрото била първият одобрен за финансиране проект по новата Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Фандъкова благодари също на строителите и екипа на "Метрополитен".

Междувременно от Министерство на транспорта съобщиха, че са подписани всички договори с изпълнители за изграждането на първия етап от третия метродиаметър. На церемонията по стартиране на тунелопробивната машина зам.-министър Любомир Хаджийски подчерта, че това е най-сложният участък от метрото. Той преминава през централната градска част и достига до кв. "Овча купел".

Още в първия програмен период ОП "Транспорт" е участвала финансово в изграждането на метрото с над 1 млрд. лева. За този програмен период са осигурени още 685 млн. лева. Хаджийски подчерта, че през 2019 г. разстоянието от "Овча купел" до центъра ще се изминава за 10 минути с метро.

Той допълни, че с подобни проекти доказваме, че сме част от модерна Европа, а София е европейска столица с интегриран градски транспорт - бърз, екологичен и удобен във всички части на града.