Цените на билетите и на картите в София остават същите, въвеждат се нови варианти за превозни документи.

Това стана ясно на обсъждането за новата транспортна политика на Столична община, където бяха председателят на общинския съвет Георги Георгиев, председателят на транспортната комисия в общината Карлос Контрера, и общинският съветник Зафир Зарков. 

Предлагат нови цени на билетите за градски транспорт в София

Предлагат нови цени на билетите за градски транспорт в София

Последната дума има СОС

Новата тарифна политика на Столичната община е одобрена от всички политически сили в столична община и се очаква да се гласува на 21 юли. Тя предвижда стойността на билета за граски транспорт да се запази 1,60 лв., месечната карта също запазва своята цена от 50 лева. Въвеждат се някои нови възможности - карти за време и преференции за младите. Бяха представени новите варианти за пътуване с "Билет 30 плюс" и "Билет 60 плюс" - те дават същите права за пътуване като еднократния билет, както и бонус - 30 и 60 минути. Това е времето за безплатното прекачване от едно превозно средство на друго. Пътуването след 30-тата или 60-тата минута си остава неограничено, както и досега.

Цената на годишната карта за градски транспорт остава същата - 365 лева, дава се възможност да се плаща на три вноски. Ако не бъде валидирана картата, глобата ще е 3 лева. 

Магдалена Милтенова: Вече 300 населени места са без транспорт

Магдалена Милтенова: Вече 300 населени места са без транспорт

Превозвачите не могат да издържат без подкрепа на държавата

По думите на Контрера се въвежда лична ученическа карта, която може да се зарежда в центровете за градска мобилност. Така се облекчава издаването на досегашните протоколи от училищните администрации. Освен сегашните карти и билети ще има и младежка карта за хората до 26 години, 24-часова карта, както и 72-часова и седмична карта от понеделник до неделя. Ще има и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.

Припомняме, вчера на обсъждане на бюджетната комисия в парламента бе решено, че с актуализацията на Бюджет 2022 се предоставят 110 млн. лв. за градския транспорт.

На днешното обсъждане председателят на общинския съвет Георги Георгиев обясни, че няма да подкрепи поскъпването на цената на билетчето, защото това ще доведе до отлив на хората от градския транспорт. Темата за поскъпване на цената на пътуване в градския транспорт бе обсъдена и при приемането на Икономическата рамка за градския транспорт в София, приета на 23 юни 2022 г. на заседание на Общинския съвет в София.

Тогава стана ясно, че от правителството са поискали поскъпване на превозните документи, реформи (съкращения на персонал) и премахване на дублиращите се линии с метрото. И трите условия не са в интерес на столичани, стана ясно от заседанието. 

Градският транспорт в София пред фалит, директорите - много и с високи заплати

Градският транспорт в София пред фалит, директорите - много и с високи заплати

Не е проблемът в заплатата, а в бройката на директорите е много голяма

Лично премиерът в оставка Кирил Петков е поискал поскъпване на билетчето от 1.60 лв на 2 лв. По думите на общинския съветник Зафир Зарков, ако се приеме препоръката на Кирил Петков за поскъпване на картите и билетите, за да се компенсират загубите от 2-годишната COVID пандемия и скока на горивата, цените на билетите и картите трябва да се увеличат малко над 100%.

"Няма реакция от държавата така, както се случи в Европа и обществените транспорти получиха директна компенсация от правителствата. Надяваме се това да се случи в следващите дни, особено в хипотезата, че се разглежда актуализация на бюджета", заяви Зарков. 

Дъждът не охлади протестния устрем на столичния транспорт

Дъждът не охлади протестния устрем на столичния транспорт

Протестиращите готвят нови демонстрации и блокиране на кръстовища