Поръчката за нови луксозни служебни автомобили да бъде изцяло прекратена, а не временно спряна. Това се казва в писмо на гражданското обединение "Спаси София", които цитират независимия общински съветник Борис Бонев.

Той определя подобна покупка като лицемерие на фона на ограничението за голяма част от проектите в града. Няма нито един аргумент за такава покупка, а същевременно мога да ви изброя десетки проекти, където същите пари значително биха подобрили живота на гражданите, категоричен е независимият общински съветник. 

Бюджетът на София за 2020 г. встъпил в спиралата на по-високите данъци

Бюджетът на София за 2020 г. встъпил в спиралата на по-високите данъци

Мая Манолова вижда тенденция към нереалистични приходи и прекомерни разходи

Той е изпратил и официално питане до кмета на София Йорданка Фандъкова, в което настоява за отговори кой ползва служебните автомобили на Столичната община и защо са решили, че се нуждаят от толкова скъпи автомобили.

Искането му е да бъде преразгледан списъкът на служители, които разполагат със служебен автомобил. "Само общината има 108 такива, което води до разходи за закупуване, гориво и сервизно поддържане. Голяма част от тези задължения на общинските служители могат да се извършват пеша, с градски транспорт, а защо не и с велосипед", убеден е Борис Бонев.

Съветникът пита и каква е необходимостта за закупуване на толкова мощни коли - според поръчката лимузините трябва да са с минимум 170 конски сили.

"Кому са необходими толкова мощни коли от по 60 000 лв. за градски условия", пита съветникът и се интересува дали същата работа не могат да свършат и икономични автомобили. Според него тези коли се ползват за обикаляне на обекти в рамките на няколко километра.

"Управляващите най-замърсената, задръстена и икономически бедна европейска столица дават възможно най-лошият пример пред обществото. Докато призовават софиянци да не използваме личните си автомобили, управляващите продължават да демонстрират обратното и за мен това е недопустимо", категоричен е Бонев.

Той смята, че тази ситуация поставя въпрос за служебните автомобили и намаляване на техния брой.

Според официалните данни на Общината, за една година се харчат около 250 000 лв. за сервиз и поддръжка на тези автомобили, без това да включва разходите за гориво.

"В същото време, ключови звена на общината са недофинансирани, а заплатите на експертите, на които разчитаме за качествени проекти - са много ниски. Такъв пример е Софияпроект - общинското предприятие, където се проектират големите инфраструктурни обекти в града. От работещите там зависи качеството и скоростта на ремонтите, но заплатите са ниски, а щатовете - крайно недостатъчни, мотивира се общинският съветник. 

От "Спаси София" предлагат при доказана необходимост за смяна на стари общински автомобили, чиято поддръжка е скъпа, след време може да се обяви нова поръчка за закупуване на икономични малки автомобили, но при условие, че общият им брой бъде драстично намален.