Витоша е национален парк, собственост на държавата. Трябва да има възможност както за зимен, така и за летен туризъм, без да има друго строителство, освен на спортни съоръжения. Този план трябва да се приеме час по-скоро. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова пред БНТ.

Припомняме, тази седмица се очаква да заседава специалната временна комисия към Столичния общински съвет за Природен парк "Витоша". Повод за заседанието е състоянието на лифтовете на Витоша.
Основното искане на Политическа група 5 е лифтовете на Витоша отново да се върнат под шапката на общината. Все още не е приет Плана за управление, който в момента се обжалва, пишат от групата.

Лифтът на Витоша не работи заради застудяването

Лифтът на Витоша не работи заради застудяването

Въжето на кабинковия лифт е сериозно обледено

Столичният кмет поясни, че при всяко ново правителство се среща с министрите, които имат отношение по темата.

Столична община има директен ангажимент да осигури автобусния транспорт на Витоша. Следващата седмица ще бъдат увеличени колите по линия № 66, която е до хижа "Алеко". Също така ще има автобус, който ще изчаква на долната част на лифта, която ще извозва хората, ако има опашка на лифта, поясни кметът.

Витоша да се върне на гражданите, настояват опозиционни партии

Витоша да се върне на гражданите, настояват опозиционни партии

Организират подписка и публична платформа за дискусия

Темата "Витоша" се дебатира непрекъснато, обясни тя. Предстои междуведомствена група да провери необходимостта от ремонти на лифтове.

Големият дебат е за реконструкция и нови лифтови съоръжения. През последните няколко дни се прави всичко възможно да се политизира темата, каза столичният градоначалник.

През 2007 Столичният общински съвет прие решение за приватизация на общинското дружество "Въжени линии", за да може да се приватизира от частен собственик. Дружеството е включено още през 2006 г. в списъка за приватизация на общински дружества, каза Фандъкова.

По думите й хора, които са участвали в решението за приватизация на "Въжени линии", сега зоват "Да върнем Витоша на софиянци". Групата на ДСБ е гласувала единодушно.

В условията, които се гласуват, не се казва, че съоръженията трябва да работят. Там има две условия - да се изплатят задълженията на дружеството и да се запази дейността на съоръженията. Апелират да се развали договорът, но нека има аргументирано предложение. Правени са 11 проверки от Агенцията за приватизационен и следприватизационен контрол, каза Фандъкова.

По думите ѝ най-големият проблем за замърсяването на въздуха е отоплението на твърдо гориво. Развитие на газопреносната и топлофикационната мрежа е дългосрочното решение.
Столичната община работи интензивно, инвестираме в проекти, които да решават трайно подобряване на градски транспорт, подмяната на отоплителните инсталации в общинските сгради, развитието на зелената система, допълни Фандъкова.

В проекта за бюджет сме заложили повече миене и почистване на улиците. Работи се за въвеждането на "Зелен билет", който да важи в дните при сериозно замърсяване на чистотата на въздуха.

За подобряване на чистотата на града се очаква да бъдат закупени 20 електробуса - първите, които ще се движат по софийските улици. За последните 3 години са подменени над 50% от старите автобуси, допълни столичният кмет.