200 проекта за по-чист транспорт, уреждане на трафика и по-чист въздух в София на стойност 3.8 млрд. лв. - това включа българо-швейцарската програма. Огромен бюджет, който ще се усвоява до 2035 г.

И в тях се включват продължението на метрото, нови булеварди и обновяване на градския транспорт.

Това заяви по време на отчета на Българо-швейцарската програма "Хора за хора" зам.-кметът по транспорта на столицата Дончо Барбалов. 

Жители на 3 столична квартала протестират за по-чист въздух
Обновена

Жители на 3 столична квартала протестират за по-чист въздух

София е като газова камера

Досега чрез програмата София се сдоби с 28 зелени трамвая, които могат да возят по 215 души всеки ден.

Парите са и за изготвянето на план за устойчива градска мобилност, който е дългосрочен транспортен планов документ, приет от СОС това лято и вече се работи по него.

"Целта на плана е постепенно промяна на навиците на начина на придвижване в града, като се набляга на екологичните начини на придвижване, на пешеходно движение, велосипеди и алтернативни начини на придвижване, за да намалим трафика и замърсяването", обясни Барбалов.

В този план ще бъдат включени и тротинетките.

Стратегията за намаляване на трафика в София набляга на няколко неща - развитие на градския транспорт, метрото, кръговите кръстовища - вътрешен и външен ринг. Основната цел - да се извадят колите от центъра, където са най-големите задръствания.

Парите ще отидат и за развитие на велоалеите, приватизация на градския транспорт, приоритетно пропускане през кръстовища, както и разширение на буслентите. 

21 неща, които липсват, за да имаме чист въздух

21 неща, които липсват, за да имаме чист въздух

Май трябва да напомня, 21-и век сме, не 19-и. Надявам се общинарите да го разберат по-бързо...

На въпрос на news.bg дали е възможно да се ограничи движението в София, зам.-кметът по транспорт Барбалов отговори, че е напълно възможно и би се случило за 2 месеца, но е въпрос на решение на Столичния общински съвет.

Техническата възможност, по думите му, може да се осъществи бързо. От думите на Барбалов стана ясно, че Столична община е готова да предприеме такава стъпка, но като че ли решението е повече "политическо".

"Трябва да се разработят алтернативни маршрути, за да не се получи обратният ефект, но до два месеца ограничаването на коли в центъра на София е напълно възможно", уточни Дончо Барбалов.