От гражданската организация "Спаси София" са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София.

Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от зам.-кмета по транспорт, Кристиан Кръстев и съветниците от ГЕРБ и ВМРО Зафир Зарков и Карлос Контрера. Предвижда се сериозно влошаване на транспортното обслужване в редица квартали, но се дават повече пари за частен автобусен превозвач, пишат от гражданската организация. 

Над 200 шофьори не достигат в столичния градски транспорт

Над 200 шофьори не достигат в столичния градски транспорт

По думите на Фандъкова средното увеличение на заплатите ще бъде между 120 и 200 лв.

Промените ще оставят големите квартали "Младост" 1 и "Младост" 2 без почти никакъв наземен транспорт. Тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите за движение ще бъдат 12 минути в пиков час и до 50 минути след 20 часа. В комбинация с предложеното закриване на линия 306, това ще доведе до драстичен спад на транспортното обслужване в тези два гъсто застроени и активни столични квартали, категорични са от гражданското сдружение.

"Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина", каза общинският съветник Борис Бонев.

Той обясни, че се закрива градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. "Освен, че управляващите оставят "Младост" 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. "Йерусалим", което е недопустимо и вредно, казва общинският съветник Борис Бонев.

За втори път тази година ще актуализират бюджета на София

За втори път тази година ще актуализират бюджета на София

Приходите са с около 20 млн. лева по-малко в сравнение с 2019 г.

Докато се орязват градски линии, по които пътуват множество пътници, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК. Приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно.

"С какви аргументи се отслабва тролейбус 5 с около 25 000 пътници на ден, а линия 21/22, която превозва само 1200 пътника на ден се засилва двойно", питат от организацията.

От "Спаси София" се съмняват в лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи.

"Не вярвам да е случайност, че за общинския превозвач Столичен автотранспорт все няма пари и получава най-трудните линии, с високи разходи, а частното дружество МТК непрекъснато е фаворизирано. За него винаги има пари за увеличаване приходите, а дружеството е получило едни от най-лесните линии", казва Андрей Зографски от "Спаси София", експерт в Комисията по транспорт към Общинския съвет.

Частната компания МТК вече е закупила автобусите, необходими за новата линия, без да има необходимото за разкриването ѝ разрешение от Столичния общински съвет.

От гражданското сдружение се питат как частната фирма има гаранция, че промяната ще бъде одобрена, за да си позволи предварително да направи такава сериозна инвестиция.

От ВМРО оспорват твърдението на "Спаси София". В пост в социалната мрежа Фейсбук на съветника и юрист Карлос Контрера.

Според него посоченият интервал от 50 минути за тролей номер 5 бил за последните курсове на празничното разписание. "Направеното внушение, обаче е, че едва ли не това ще е в работни дни, в час пик, което е евтина манипулация и целта е да бъдат подведени гражданите", пише Контрера и публикува бъдещото разписание.

"Отделно от това не се посочва, че ТБ 8 ще бъде насочен към площад Сточна гара, за да се осигури връзка между кв. Гоце Делчев и прилежащите със Сточна гара. Участъка от Орлов мост до МБАЛ "Св. АНА" е слабонатоварен за ТБ 5. С посочената реорганизация се скъсява маршрута на ТБ7 до кино "Одеон", което ще намали интервала на движение, а тролеят няма да обикаля празен през ул. "Фритьоф Нансен" както досега, се казва в поста на Контрера.

Според него, автобус 306 е със затихващи функции и се ползва все по-малко от столичани.

"Получавали сме упреци защо автобуси се движат празни. Предложението е А306 да бъде закрита, а пробегът прехвърлен към други линии (въвежда се постоянно разписание на А63 и А66 в делник - по три курса до Златните мостове и до хотел Морени; въстановява се движението на А294, която е удобна за живеещите и работещите в районите "Студентски" и "Изгрев", пояснява съветникът от ВМРО.

Нощният транспорт се спира до 31 декември 2020 г.

"Спаси София" подведоха общината и омазаха нощния транспорт. Сега искат да изсипем 1.8 млн. лв., за да возим празни автобуси или в най-добрия случай няколко стотин човека на седмица насред тежката криза, в която сме вече навлезли. Тези пари трябва да ги дадат столичани? Дали е разумно особено сега да се правят такива разходи?! Лъжа е, че нощният транспорт бил погребван. Всеки човек може да отвори доклада и да прочете, че временно се спира до 31.12.2020г. Никъде не са закриват нощните линии, обосновава се съветникът от патриотите, който е председател на Транспортната комисия в общината.

Спаси София: Нощният транспорт да се оптимизира, не да се разрежда

Спаси София: Нощният транспорт да се оптимизира, не да се разрежда

News.bg говори с Гергин Борисов от "Спаси София

Припомняме, историята с крайградските линии е от времето на кметския мандат на премиера Бойко Борисов. През 2008 г. фирма "МТК Груп", участва в конкурс за отдаване на част от линиите на градския транспорт в София на частни превозвачи, въпреки че по това време тя дори няма лиценз за превозвач. Тогавашният зам.-кмет Велизар Стоилов се раздели с поста си. Борисов подписа договор с две от фирмите, но не и с "МТК Груп". Следващият кмет Йордана Фандъкова отказ да предостави тези линии на фирмата, която промени името си.