Основната дейност, която дружеството извършва е продажба на картички с надпис "Дарителски фонд милосърдие" със снимка на дете и икона с надписи на гърба разясняващи, че чрез извършваното дарение от два лева се подпомагат деца-сираци, деца-инвалиди, деца-лишени от родителски грижи, социално слаби и детски домове.
Гражданското дружество не е водило никаква счетоводна отчетност. Продавания продукт води до заблуждение, че извършеното дарение от два лева отива в "Дарителски фонд милосърдие" с цел извършване на социална дейност /на картичката е посочена сметка в банка ДСК Варна за преводи на даренията /.
Установено е, че от набраните средства първо се приспадат разходи за заплати, консумативи и други и едва оставащата разлика евентуално би била предоставяна за социални цели.
Психологическото въздействие и въвеждането в заблуждение идва от вида на картичките и начина по който се предлагат на гражданите. Събраните материали са изпратени на ВРП по компетентност.