8000 от 20 000 км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние. Същото важи и за над 12 000 от 20 000 км общинска пътна мрежа. Тази нерадостна българска картина обрисува регионалният министър Николай Нанков в сутрешния блок на БиТиВи.

По думите му, около 100 млн. лв. годишно от бюджета отиват за запълване на дупки по пътищата, като настоя, че този неефективен и неустойчив метод трябва да бъде прекратен и се търсело дългосрочно решение.

Дупките по пътищата пречат на премиера да говори за европредседателството

Дупките по пътищата пречат на премиера да говори за европредседателството

Дупките по пътищата се образуват като пломбите на зъбите, обяснява Борисов

"30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да "цъфнат", отбеляза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решаване на проблема.

Фигуративно сме поставили чиновник до всяка дупка, коментира още Николай Нанков по повод нареждането на премиера по въпроса. 

Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км пътища се рехабилитират напълно.

Вътрешният министър не може да изпълни заповедта на Борисов за полицай на всяка дупка

Вътрешният министър не може да изпълни заповедта на Борисов за полицай на всяка дупка

"Но навсякъде ще дадем предписания"

Освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава.

С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация, увери Нанков.