Корабостроителница 28.738 млн. лева са приходите на Пристанище Варна за миналата година, стана ясно на пресконференция днес, предаде Днес+.

Оперативната печалба преди облагане с данъци и отчитане на амортизациията е около 1 милион и половина. Очаква се обаче дружеството да завърши 2003–та на счетоводна загуба.

Изминалата година бе изключително тежка за Пристанище – Варна, заяви изпълнителният директор на порта капитан Данаил Папазов. Това се дължи на намалените количества зърнени храни и торове, обработени на пристанището. Освен това порта губи 1 140 000 лева от понижаването на курса на долара.

Обработените товари на Пристанище-Варна през миналата година са 6 582 000 тона, което е с 73 000 тона повече от 2002 година, съобщи още Папазов. Отбелязва се увеличение на обработените товари - меден концентрат, оловен концентрат, боб и ориз, клинкер, сярна киселина и други.

Успяхме да запазим и състава на Пристанище Варна, похвали се още Папазов. 1695 души работят във варненския порт. Средната работна заплата е над 500лева. При подписването на колективния рамков договор, запазихме и всички социални придобивки за работниците, каза още изпълнителният директор.

11 150 тона зърно се разтоварват за едно денонощие от кораба, който пристигна от Аржентина. Това означава, че от първоначално предвидени 20 дни, корабът ще бъде обработен два пъти по-бързо, каза Папазов.

Няма да има увеличение на таксите през тази година, посочи още той.

В момента порта и Морска администрация работят за удълбочаването на пристанище Варна- Изток и Варна-Запад. Очаква се Варна-Изток да стигне 12 метра дълбочина.

През тази година, пристанището ще инвестира в закупуването на два контейнерни влекача, като стойността на всеки от тях е 480 000 лв. Предвижда се и закупуването на нов кран, тъй като старият е вече над 30 години. Предстои и построяването на нов склад. Около 300 000 лв. ще отдели пристанището и за разходи за подобряването на сигурността. Предстои и подмяна на софтуера на пристанищния комплекса. От първи юли влиза в сила и ISPS кода за сигурност при обработка на товарите на пристанищата, каза още Папазов.