От днес се ограничава движението в платното за Варна на виадукта край с. Потоп при 19-ти км на автомагистрала "Хемус", съобщават от АПИ.

Движението в близо 2-километров участък (между 18-ти и 20-ти км) ще се извършва двупосочно в платното за София. Спирането на трафика е поради продължаване на ремонта по гредите на съоръжението, които започнаха миналата година. 

През 2019 г. беше ремонтирано платното на виадукта, което е с нова хидроизолация, фуги, асфалт, парапети, ограничителни системи и т. н.

Очаква се ремонтът на гредите да приключат до средата на май. Тогава трафикът ще бъде прехвърлен в изцяло обновеното платно за Варна, а ще бъде затворено платното за София, което досега не е ремонтирано. Очаква се строителните работи по съоръжението в посока столицата да завършат до края на годината.

За улеснение на трафика всеки петък в пиковите часове в района на 19-ти км ще има две ленти за Варна и една за София. В неделя ще има две ленти за София и една за Варна.

Ремонтират още един виадукт на АМ "Хемус"

Ремонтират още един виадукт на АМ "Хемус"

Виадуктът "Потоп"

Реверсивно движение ще бъде въвеждано и при събирането на няколко почивни дни, като двете ленти за Варна ще бъдат в последния работен ден, а за столицата - в последния почивен ден. Скоростта на движение в участъка е до 50 км/ч.

АПИ съветва шофьорите да карат внимателно, със съобразена скорост, да не предприемат рискови изпреварвания и да спазват стриктно въведената временна организация на движението. Ремонтите са наложителни и трябва да бъдат направени, за да се пътува след това много по-безопасно и удобно по обновени пътни участъци.

Инженер: Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт

Инженер: Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт

Не е нужно човек да е специалист, за да оцени състоянието на съоръженията

Виадуктът при 19-ти км на АМ "Хемус" е с дължина 525 м. В експлоатация е от 1975 г. и от тогава не е основно ремонтиран. През миналата година бяха извършени ремонтни дейности на горното и долното строене на съоръжението. Беше премахната изцяло старата настилка на платното за Варна, ремонтирани са стълбове, греди, ригели и лагери.

През 2020 г. започва обновяването на платното за София - горно и долно строене.