Велосипедна организация поиска от Столична община да спре строежа на велотрасета. До абсурдната ситуация довело състоянието на велоалеите в столицата. Строителството на велосипедни алеи в София прави придвижването с колело по-бавно, по-трудно и по-конфликтно. Това е становището на световни експерти в проектирането на велосипедна инфраструктура. „Това е грешно планиране. Създаваш конфликт между пешеходци и велосипедисти", категоричен е консултантът по градско планиране Рене Бостен от Холандия, цитиран от БиТиВи.
Столичен велосипедист недоволства, че велоалеите са направени там, където може, за да се отбие номерът. От своя страна пък Михаела Райкова от сдружение „Велоеволюция" твърди, че алеите са направени в името на безпрепятственото придвижване на автомобилите.
Карането на колело по велоалеите в София често е напълно безсмислено, защото няма как да се постигне скорост, по-голяма от тази на пешеходците.
При добре измислена инфраструктура колелото може да е по-бърз транспорт от автомобила. В европейските градове като Лондон, например, мястото на велосипедистите е върху пътното платно
Рене Бостен е холандски експерт, участвал в консултирането на Столична община при проектирането на велоалеи. Той обяснява, че експертизата, която са предоставили, е наръчник, подготвен в Германия. Експертът се възмущава, че на хартия е било едно, а резултатът - съвсем друг.
Велосипедното сдружение „Велоеволюция" също участва в проектирането на всяко ново трасе в София, но велосипедистите твърдят, че общината не се съобразява с мнението им.
В отговор на критиките, че общината не обръща внимание на препоръките, зам.-кметът Любомир Христов заявява, че не е перфектно, това, което правят, но в едно добро сътрудничество с неправителствените организации общината направи немалко за велосипедната инфраструктура през последните години. „Почти сигурно 50-60-70% от препоръките са включени. Това пък е моята оценка", категоричен е Христов.
velikiat
на 01.05.2014 в 19:48:18 #6велоинфраструктурата в холанд вчепетлява, мисля да са най доброто, в амсдам има дори мост естакада само за велосипеди, над километър и естествено футуристичен освен удобство, и ако някой наистина прави велоалеи трябва да е почтен,
Почти маймун
на 01.05.2014 в 19:30:02 #5До сега не съм срещал свестен холаднец. Все са ментарджии, безскрупулни, с пристрастеност към мекото и лесните пари. Та този чаровен експерт по-добре да го натирите от където е дошъл. Бързо, че после ще плачете
velikiat
на 01.05.2014 в 19:18:45 #4в брюксел пътеките са най често на платното и пред светофари колите са зад тях за да преминат първи, автономни са в холанд с знаци, светофарни уредби или триъгълник който според върха ти сочи за предимство, често при кръстоска с улиците са издигнати бабуни, доста е интелигентно и велодвижението широко разпространено, извозва ученици, работещи, майки с деца, туристи, скутери, сити колите на баби за кафе и социални контакти
investor1
на 01.05.2014 в 18:30:21 #3Monte Melkonian, точно заради такива лоени топки като теб избиващи комплекси зад волана си нося оръжието докато карам велосипед. Надявай се да не попаднеш на мен.
Jurist
на 01.05.2014 в 17:55:38 #2Доста подвеждащо заглавие. Идеята е, че наистина в София се отбива номера, а не че някакви си велосипедисти имат прищявки. Който е обърнал внимание на същността на по-голямата част от вело-инфраструктурата в София, със сигурност знае за какво става въпрос. Има едни големи пари за усвояване, ама май ноу-хау и мерак - никакъв.
mail123456
на 01.05.2014 в 15:59:28 #1@2 Monte Melkonian: Как ли сте си взели книжката ... поне отворете правилника и не се излагайте като кифладжия да ги пишете тези глупости. Велосипедистите са ПЪЛНОПРАВНИ участници в движението и им е ЗАБРАНЕНО да се движат по тротоарите, алеите, парковете и т.н. Ако няма изградена ВЕЛОалея мястото на велосипедиста е на пътното платно. Велосипеда е ПЪТНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО и като такова има ПЪЛНОТО право да бъде на ПЪТНОТО платно. Аман от шофьори на които все някой им пречи ...