Временна комисия в Столичния общински съвет да изготви нова тарифна политика за пътуване в столичния обществен транспорт. Това предлагат от групата на ГЕРБ и СДС в Столичния общински съвет, пише "24 часа".

Предложението, е резултат от функционирането на новата тикет система в градския транспорт. То ще бъде внесено за обсъждане от зам.-шефът на транспортната комисия Зафир Зарков.

От Спаси София надигнаха глава срещу новата билетна система за 100 млн. лв.

От Спаси София надигнаха глава срещу новата билетна система за 100 млн. лв.

Борис Бонев: Липсата на нова билетна политика е повод за нови критики към ГЕРБ

Освен новите електронни начини за заплащане, системата дава възможност за анализ и оптимизация на тарифната политика, напомнят от пресцентъра на СОС.

Изборът на вид транспорт от пътниците зависи от няколко фактора. Те са време за пътуване, необходимост от прекачване, обща цена, комфорт на пътуването и надеждност.

Въвеждането на нови тарифни продукти, които да отчитат пропътуваното време или разстояние ще допринесат за по-справедливо таксуване на реално използваната от пътника транспортна услуга. От друга страна ще повишат приходите на системата на обществения транспорт и съответно качеството на обслужването.

Фандъкова: Купете си билетчета предварително

Фандъкова: Купете си билетчета предварително

Предстояло ЦГМ да разсъждава и за тарифната политика

По думите на Зафир Зарков, за да има социален ефект за гражданите, както икономическа обосновка на предлаганите услуги, трябва да се преразглежда цялостната тарифна политика и оптимизиране на предлаганите абонаментни превозни документи.

"Акцентът на тарифната политика трябва да е насърчаване на използването на по-дългосрочни превозни документи за обществен транспорт, което е общоевропейска практика при предлагането на услугата обществен градски транспорт", заяви шефът на транспортната комисия в Столична община.

Според неговото предложение във временната комисия освен общински съветници и служители от администрацията, трябва да участват и представители на научните среди.

Отпускат над 5 млн. лв. заем на градския транспорт в София

Отпускат над 5 млн. лв. заем на градския транспорт в София

Целта е да се погасят натрупаните дългове заради COVID кризата

Работната група ще разгледа предложенията за промени в тарифната политика, ще разреши противоречията, ще приеме общи стратегически насоки и конкретни мерки, които да доведат до осигуряване на необходимите приходи за устойчиво функциониране и развитие на обществения транспорт.

Цените на превозните документи да станат конкурентни спрямо възможните алтернативи, което означава, че те трябва да осигуряват оптимален баланс между качеството и цената на услугата. Трябва да се осигури услуга на социално поносима цена за някои категории пътници.

Целта на новата тарифна политика е да намали пътуванията с лични автомобили на територията на общината.

"Спаси София" предупреждава за 100 млн. лв. дупка в градския транспорт

"Спаси София" предупреждава за 100 млн. лв. дупка в градския транспорт

Борисов Бонев сигнализира, че системата е във финансов колапс