За втора поредна година сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" предприема кампания за събиране на подкрепа с цел пускането на директни влакове между Банкя и Казичене на територията на Столична община.

През миналата 2017 година от сдружението поставиха въпроса пред общинските съветници в Столичния общински съвет, както и в районната администрация на Банкя. Инициативата беше подкрепена и от двете институции.

Железопътният превозвач "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД от своя страна увери, че със стартиране на работата по новото разписание за 2019 г. ще се предложи промяна на схемата за извършване на превозите на дружеството на територията на общината.

"Въпреки това обаче, в предложеното на широката общественост разписание за 2019 г. отново подобно подобрение не е заложено", пишат от сдружението.

Искат удължаване на влаковете от Банкя, Перник и Драгоман до Казичене

Искат удължаване на влаковете от Банкя, Перник и Драгоман до Казичене

В същото време исканата променя ще бъде и ефективна мярка

Поради това сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" отново се обръща към БДЖ със същото искане. Като аргументи организацията посочва, че железопътната линия от Банкя до Казичене ще свързва едни от най-големите жилищни комплекси в столицата, които нямат пряк и удобен обществен транспорт в момента. Освен това изграждащите се и съществуващи индустриални зони край Божурище, Волуяк, Сточна гара, Дружба, гара Искър, Казичене генерират достатъчно голям пътникопоток, който в момента не е обезпечен от адекватен обществен транспорт. Това от своя страна кара работещите в тези зони ежедневно да пътуват с лични автомобили, с което трафикът в града се натоварва още повече.