От Българския Червен кръст започват нова услуга - Национален онлайн чат, съобщиха от българския офис на световната организация.

Това е провокирано от желанието да отговорят на нуждите на обществото в условията на извънредно положение в страната, породено от пандемията COVID-19 и повишеното ниво на стрес.

На уебсайта на организацията www.redcross.bg близо 30 специалисти по психосоциална подкрепа на БЧК, всеки ден от 10:00 ч. до 12:00 ч., от 15:00 ч. до 17:00 ч. и от 20:00 ч. до 22:00 ч. ще предоставят безплатна и конфиденциална подкрепа на хората, които са вкъщи и изпитват затруднения при справянето с настоящата обстановка, и които ще имат възможност да споделят своите притеснения и безпокойство.

Всеки, който има нужда от подкрепа, може да пише в чата във всеки един момент, а екипът, предоставящ услугата, ще отговаря в рамките на посочените часове.

Освен оказваната при нужда психологична и психосоциална подкрепа, професионалистите от БЧК ще предоставят и информация за дейностите на организацията, насочени към нуждаещите се граждани по време на извънредното положение, както и за мерките на правителството относно ограничаването на разпространението на коронавируса.