"Топлофикация" е тема, с която се занимава всеки омбудсман, но в момента хаосът стигна върха. Това заяви пред Нова телевизия общественият защитник Диана Ковачева по повод неяснотите около изравнителните сметки за парно.

Тя посочи, че само вчера е изпратила 150 жалби към КЕВР за проверка.

Ковачева напомни, че срокът за обжалване на изравнителните сметки е удължен. По нейни думи обаче е тъжно, че се е получил подобен хаос, а още по-тъжно било, че хората не знаят какво точно плащат.

Омбудсманът изтъкна, че директорът на "Топлофикация София" лично е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.

Удължават срока за обжалване на изравнителните сметки за парно в София

Удължават срока за обжалване на изравнителните сметки за парно в София

До 30 септември

Според нея твърдението на топлофикационното дружество, че се е случило "известно объркване", е несъответно на хилядите получени жалби. Не знам как така "Топлофикация" се обърква, при условие че работи с парите на хората, възмути се Ковачева.

Тя подчерта, че "Топлофикация" не предоставя фактури на своите клиенти, а извлечения. Човек не може да разбере съдържанието, защото информацията е в насипен вид и освен това е подвеждаща, обясни общественият защитник и напомни, че е изпратила препоръка до "Топлофикация" да организира информацията така, че да е разбираема и ясна.

Ковачева посочи, че директорът на топлофикационното дружество й обяснил, че от години е така и това е заложено в общите условия. Тя призна, че се е объркала чия е вината за неяснотите - дали на КЕВР или на "Топлофикация". Причината е, че общите условия се променят от енергийния регулатор, но по искане на "Топлофикация".

Относно внесения проект във връзка с правомощията на ЧСИ омбудсманът изрази притеснение, че не са достатъчно добре защитени правата на длъжниците.

Омбудсманът иска „Топлофикация“ да оптимизира информацията във фактурите си

Омбудсманът иска „Топлофикация“ да оптимизира информацията във фактурите си

Ковачева бе категорична, че фактурите предизвикват объркване в хората.