Предложеният проект на Закон за пътните превозни средства не само, че няма да намали аварийността, но даже би бил предпоставка за нейното увеличение, както и за ненужно завишаване на разходите от страна на собственици на ППС. Това се посочва в официално становище на Българското обединение на шофьорите. Според организацията това е поредният фактор, който е пряка предпоставка за завишаване на корупцията на пътя.

В този проект на закон прозират много лобистки интереси, категорични са от Българското обединение на шофьорите и дават пример с предложението за санкциониране на всеки собственик, който извършва ремонтни дейности по автомобила си. Според тях това ще доведе до значително поскъпване на автомонтьорските услуги, ще затрудни търговията с авточасти и дори може да създаде условия за нерегламентирана такава.

Те се обявяват и против създаването на т. нар. "технически паспорт", който според тях е поредната допълнително създадена административна тежест за собствениците на автомобили.

От ИПБ алармират за разминавания между Правилника за движение по пътищата и наредбите

От ИПБ алармират за разминавания между Правилника за движение по пътищата и наредбите

Според тях това създава хаос при управлението на пътната безопасност

Според тях новият начин за регистрация само ще завиши разходите по нея, което ще доведе до намаляване на вноса на втора употреба ППС на възраст, по-малка от средната на родния автопарк.

От Българското обединение на шофьорите са на мнение, че евентуалното приемане на Закона за пътните превозни средства в този му вид ще увеличи многократно разходите за първа регистрация на всички ППС, но без това да промени реалното състояние на автопарка.

Те прогнозират и че времето за регистрация на ППС ще се увеличи, а задължителното изкарване на "технически паспорт" ще генерира огромни приходи към избрани от авторите на закона фирми.

Всичко това няма да промени аварийноста по нашите пътища, но може да създаде поредната корупционна практика, заявяват от Българското обединение на шофьорите.

По тази причина от организацията настояват проектите да бъдат отхвърлени и да започне работа по разписването на нов Закон за движение по пътищата.