Граждани се обърнаха официално към вицепремиера Валери Симеонов и министъра на труда и социалната политика Бисер Петков с предложения за създаване на програми за обучение на павьори.

"За" и "против" паветата да се разберат, иска Борисов

"За" и "против" паветата да се разберат, иска Борисов

Да не протестират пред Министерски съвет

Предложението е провокирано от това, че се твърди, че "нямало кой да реди паваж" и затова павираните улици в София трябвало да бъдат асфалтирани.

От "Граждани за обществен и релсов транспорт" изтъкват, че това се говорило и за бул. Прага, за който общината е подготвила проект за асфалтиране, въпреки обявяването му за недвижима културна ценност.

Предложението е да се създадат курсове/школи към бюрата по труда за обучение по полагане на каменни улични настилки и елементи в публичната градска среда - паваж, бордюри, плочи и др. Успешното преминаване на курса да води до придобиване на квалификация - "павьор", предлагат от Гражданската група. Според авторите на писмото тази професия е изключително необходима, традиционна, но позабравена и недооценена у нас.

Организации излизат на протест заради паветата на "Донкуков"

Организации излизат на протест заради паветата на "Донкуков"

Вариантът "само паваж" не предвиждал велоалея

Столична община на е реагирала на предложенията на инициативната група, създала петицията за запазване на гранитните павета в София.

Съгласно заповедта на министър Вежди Рашидов от декември 2016 г. за обявяване на павираните настилки в София за културна ценност, Столична община следва да осигури "консервация и реставрация", но отделя средства единствено за "транспортната проходимост".

Гражданската група се срещнала с действащи павьори, които с удоволствие биха обучавали желаещи да работят тази професия. 

Гражданите очакват и позициите на прокуратурата, ДНСК и Министерство на културата по техния сигнал от преди 3 седмици, тъй като ремонтът тече и към момента, а по план приключва в средата на август.