Основни причинители на инциденти по пътищата са състоянието на самия път, както и липсата на разписани ясни правила за действие от страна на собственика на пътя и на пътна полиция при настъпване на инцидент. Това мнение изразяват от Българското обединение на шофьорите (БОШ) в свое официално становище до медиите по повод зачестилите катастрофи през последните дни.

Те не са съгласни с разпространяваната информация, че основен причинител на катастрофи у нас в 96% от случаите е водачът и посочват за справка, че в други държави вината на водача за настъпването на инцидент е около 60%.

От тези данни излиза, че българския шофьор е един от най-некадърните в света - нещо, което не кореспондира с изявеното желание на държави от ЕС, които искат да ни "откраднат" шофьорите, категорични са от Българското обединение на шофьорите.

59 души са загинали при катастрофи за по-малко от месец

59 души са загинали при катастрофи за по-малко от месец

Най-много пътни инциденти стават между 17 и 19 ч.

По тази причина те са отправили шест въпроса до Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДП), чиито отговори са пожелали да получат на заседанието, състояло се на 10 юни:

  1. Какво е състоянието на националната пътна мрежа към датата на заседанието на комисията?
  2. Предпоставка ли е състоянието на пътната мрежа за възникване на инциденти на пътя?
  3. Предприети ли са мерки за изчистване на растителността около пътищата, която ограничава видимостта, или тя продължава да взима жертви?
  4. Служителите в МРРБ имат ли яснота по въпроса кога ще има чист габарит на пътя?
  5. Предвижда ли се при настъпил инцидент на пътя служителите на МВР да прилагат в протокола за инцидента и степента на сцепление на настилката?
  6. Преди началото на летния сезон има ли изготвен план за действие на служителите на МВР при възникване на инцидент, който да спомага за по-бързото придвижване на участниците в движението? Също така има ли установени обходни маршрути, към които да бъде насочено движението при възникване на инцидент на основните пътни артерии?
Нов Национален център бори войната по пътищата

Нов Национален център бори войната по пътищата

Той ще работи в режим 24/7 и ще координира

От БОШ посочват, че на заседанието на комисията се е оказало, че десетте дни между задаването на въпросите и самото заседание не са били достатъчни, за да може да бъдат изготвени съответните отговори.

Преди дни от Българското обединение на шофьорите са задали и няколко въпроса директно на АПИ, които са собственик на националната пътна мрежа.

В писмо до председателя на УС на АПИ те отново поставят шест въпроса, чиято цел е да се установи в каква степен вина за настъпилите катастрофи има самото състояние на пътищата.

От БОШ напомнят, че 29 юни е обявен за "Ден на безопасността на движението по пътищата". Те обаче очакват, че отново ще чуят поредните данни, в които виновни за смъртността на пътя са самите шофьори, без обаче някой да признае, че самият път е най-големия причинител на смъртност.

Решават академично проблема с войната по пътищата

Решават академично проблема с войната по пътищата

След агенцията създават и Съвет по пътна безопасност