Огромната част от пълнолетните българи се оказват въвлечени в дебата за Истанбулската конвенция. Сериозно е неодобрението към документа. Други теми от публичния дебат в последните дни обаче срещат одобрение - например, проверките на компетентните органи в различни сектори. Това са част от изводите от изследователската програма на "Галъп интернешънъл", независима от външно финансиране.

86% са чули за Истанбулската конвенция. Това на практика означава всички. Сред чувалите 58% не одобряват България да я приеме, а 19% одобряват България да приеме документа. Съотношението е приблизително три към едно. Останалите се колебаят. Във всички социални групи преобладава отрицанието. Известно изключение са привържениците на ГЕРБ, където близо една трета приемат конвенцията, а две пети все пак я отхвърлят.

Симеонов против Истанбулската конвенция и референдума

Симеонов против Истанбулската конвенция и референдума

Няма да има застрояване на Пирин, а лифт

По този въпрос едва ли има огромна запознатост, но в такива обществени дискусии е важно да се провери най-вече какъв образ се е създал. Общият имидж на конвенцията е негативен за българите.

Снимка 339945

Източник: Галъп интернешънъл

Припомняме, след като ратификацията на Исатнбулската конвенция мина през Министерски съвет и стигна до Народното събрание се разрази бурен дебат не само в обществото, но и сред политическите партии. Освен от ВМРО и "Атака", от БСП също се обявиха против ратификацията, като дадоха заявка и за организиране на референдум.

Държавният глава също се изказа против ратификацията, като според него сега не е моментът. В последствие от ГЕРБ замразиха придвижването и внесоха искане за тълкуване на документа от Конституционния съд.

От темите от последните дни сериозно се подкрепят най-вече различните типове проверки на съответните контролни органи - проверки на имущество, проверки на кметове, проверките в железниците и т.н. Такъв въпрос са включили още от Галъп.

Например, 78% споделят мнението, че никога не е късно да се проверява нечие богатство. 20% обаче смятат, че вече е много късно.

Снимка 339944

Източник: Галъп интернешънъл

По повод скорошните разкрития по отношение на железниците, респондентите са помолени да дадат цялостна оценка на БДЖ по скалата от 2 до 6. Средната оценка е 3.2. Тя е доста нисък атестат за общото състояние на железниците, макар и да не е безнадеждно лош.

Обществото е съгласно, че положението с подобни системи като железниците е твърде тежко, но дава и шансове за поправяне.

Няма да се налага със сила конвенцията, обяснява Цветанов

Няма да се налага със сила конвенцията, обяснява Цветанов

Отлагат ратифицирането на Истанбулската конвенция, заради притесненията на хората, подклаждани от БСП

Въпросът на социологическата агенция е актуален на фона на това, че в края на януари главният прокурор Сотир Цацаров разпореди проверка на хората, които управляват луксозни автомобили и са закупили недвижим имот за над 500 хил. лева.

По данни на държавното обвинение през 2015 г. и 2016 г. 245 лица са придобили недвижими имоти на стойност от 500 000 до 800 000 лева, а 120 лица са придобили имоти на стойност над 800 000 лева

На територията на страната се управляват 50 автомобила "Майбах", 193 автомобила "Бентли", 31 автомобила "Ламборджини", 68 автомобила "РолсРойс" и 93 автомобила "Ферари", са изчислили от прокуратурата.

От приходната агенция са информирали главния прокурор Сотир Цацаров за 365 физически лица, придобили през 2015 г. и 2016 г. недвижими имоти с цена над 500 000 лв.

Проверяват собствениците на скъпи имоти и луксозни коли

Проверяват собствениците на скъпи имоти и луксозни коли

Проверката е разпоредена от Сотир Цацаров, НАП и МВР съдействат

Паралелно с това след журналистическо разследване гръмна скандал в БДЖ за фиктивни назначения, футболен отбор и теч на финансови средства.

Директорът на БДЖ призна, че има извънреден труд на машинистите, но отрече изнесените в медиите факти, че локомотиви влизат за фиктивен ремонт.

360 млн. лв. се очаква да е задължнялостта на БДЖ към 1 март 2018 г.

360 млн. лв. се очаква да е задължнялостта на БДЖ към 1 март 2018 г.

Няма липса на вагони, заяви директорът Владимир Владимиров