Google вече контролира над 72% от американския пазар на търсене в интернет, сочат последни данни на Hitwaise, цитирани от technews.bg.

За една година делът на лидера се е увеличил с 8%, достигайки 72,11% към края на февруари.

Второ място в класацията на Hitwise държи Yahoo!, чийто дял е намалял от 20,60% през февруари 2008 до 17,04% една година по-късно.

Челната тройка допълва Microsoft с дял от 5,56% в интернет търсенето. Популярността на нейната услуга е намаляла с 20% в САЩ през последните 12 месеца.

На четвърто място е търсачката Ask.com, която през февруари е обслужила 3,74% от заявките на американския пазар.

Всички останали търсещи машини, следени от Hitwise, имат общ дял 1,56%.

Нараства броят на дългите търсения, които използват четири или повече думи, сочи статистиката на Hitwise.
Така например, заявките за търсене с 6 думи са се увеличили с 8%, а тези с 8 думи - с 20%.

Най-голям е броят на търсенията с две и три думи, които имат съответно 23,47% и 21,68% от общия брой заявки.

Същевременно се наблюдава бум в търсенето по думи, свързани с икономичеката криза. "Безработица", "ипотека", "обезщетения за безработица", "банкрут" и други са сред най-често използваните при търсене в интернет през последните месеци.