Софтуерният гигант избра форума на разработчиците Gamefest 2008, провеждащ се тази седмица в Сиатъл, за да анонсира последното поколение на програмния си интерфейс (Application Programming Interface, abbr. - API) DirectX 11, предаде PCworld.bg.
Подобно на DirectX 10, софтуерът ще може да се използва само под Windows Vista и бъдещите версии на операционната система на Microsoft.
DirectX 11 ще позволи вграждането на технология, с която графичните процесори „ще могат да се използват не само за рендерирането на триизмерна графика" - разработчиците могат да ги използват и като паралелни процесори с общо предназначение GPGPU.
DirectX 11 ще поддържа и теселацията - техника, с използването на която гейм разработчиците създават по-реалистични модели; този ефект е особено забележим с приближаване на позицията на наблюдателя до обекта.
Подобрено е и управлениет на множество нишки (multi-threading) - благодарение на което архитектите ще могат да се възползват в по-голяма степен от производителността на многоярдените процесори.
От Microsoft обявиха, че програмният интерфейс DirectX 11 ще добави нова функционалност към вече съществуващия хардуер, поддръжащ DirectX 10. Редмъндовци, обаче, не обясниха какви са въпросните нови функции.
Все още няма насрочена дата за пускането на пакета; насрочването й се очаква в най-близко бъдеще.
Varvarin
на 24.07.2008 в 11:01:39 #5Шуменец, къде видя преминаване към рейтрейсинг. Това в света на игрите скоро няма да стане.
glaven
на 24.07.2008 в 10:05:19 #4Шуменец - дам - в интерес на истината - това е далаверата. Интел прецакаха Майкрософт, и ги мъчат с прокарването на идейте си за да пробият яко на пазара на видеокарти, което трябва да е последната копка в гроба на АМД. Това от друга страна ще доведе до все по-голямо засилване на влианието на Интел над Майкрософт, което не е добре в общия случай.
glaven
на 24.07.2008 в 09:26:54 #3Рецидивист - прост си като двама.
Шуменец
на 24.07.2008 в 00:04:05 #2Има интересна история с този DirectX 11. Доста водещи сайтове писаха, че той реално е малко насила и ултимативно наложен на Microsoft не от някой друг, а от Intel. В момента Intel хвърля огромни средства за разработването на нов видео чип наречен Larrabee който ще е х86 съвместим, т.е ще изпълнява същите инструкции както и централния процесор. AMD/ATI има опит с централните процесорите и сравнително с малки инвестиции могат да разработят подобен видео чип. nVidia обаче няма нито подготвени инженери нито опит с чипове изпълняващи х86 инструкции. Затова усилено работят по тяхна си технология (наречена CUDA), която цели използването на изчислителната мощ на видеокартите им за други цели освен ускорението на графиката. Сега Intel малко подмолно принуждава Microsoft да включи нови API-та в DirectX 11 за ray-tracing (най-новата технология за обработка на графика към която ще се премине) които са на база на х86 инструкции. Не е случайно, че последните месеци nVidia и Intel са на нож и си разменят не дотам любезни упреци...
barabata
на 23.07.2008 в 23:37:52 #1Правилно казано!