Софтуерният гигант избра форума на разработчиците Gamefest 2008, провеждащ се тази седмица в Сиатъл, за да анонсира последното поколение на програмния си интерфейс (Application Programming Interface, abbr. - API) DirectX 11, предаде PCworld.bg.

Подобно на DirectX 10, софтуерът ще може да се използва само под Windows Vista и бъдещите версии на операционната система на Microsoft.

DirectX 11 ще позволи вграждането на технология, с която графичните процесори „ще могат да се използват не само за рендерирането на триизмерна графика" - разработчиците могат да ги използват и като паралелни процесори с общо предназначение GPGPU.

DirectX 11 ще поддържа и теселацията - техника, с използването на която гейм разработчиците създават по-реалистични модели; този ефект е особено забележим с приближаване на позицията на наблюдателя до обекта.

Подобрено е и управлениет на множество нишки (multi-threading) - благодарение на което архитектите ще могат да се възползват в по-голяма степен от производителността на многоярдените процесори.

От Microsoft обявиха, че програмният интерфейс DirectX 11 ще добави нова функционалност към вече съществуващия хардуер, поддръжащ DirectX 10. Редмъндовци, обаче, не обясниха какви са въпросните нови функции.

Все още няма насрочена дата за пускането на пакета; насрочването й се очаква в най-близко бъдеще.