Популярният сайт за видео обмен YouTube вече дава на разпространителите повече детайли относно това кой и кога гледа техните клипове.

Рекламодателите могат да използват тази информация, за да насочат по-добре своите послания към дадена потребителска група, съобщи news.yahoo.com, цитиран от technews.bg 

Безплатната програма YouTube Insight може да помогне и на музикалните групи да съобщават информация за своите концерти и да пускат нови видео материали.

Пускането на тази услуга е поредният ход на Google да изкара пари от своята покупка, направена през 2006, когато търсачката плати $1.76 милиарда за YouTube.

Въпреки нарастващия интерес към онлайн видео рекламите, много маркетолози странят от сайтовете за потребителски генерирано видео.
Сега тези, които купуват реклами в сайта, вече получават цяла група статистически данни за представянето им.

Новата програма разбива гледаемостта на клиповете на база от един ден, като показва също държавите и регионите, откъдето най-много се гледат клиповете. Разполагайки с тази информация, рекламодателите биха могли да се концентрират в създаването на завладяващо ново съдържание, което да бъде добре прието от целевата група, и да качват своите видео материали в дните, когато се знае, че тяхната публика ще бъде онлайн в сайта.

Към програмата ще бъдат добавяни и други характеристики.
Така например, системата ще може да показва как зрителите намират даден видео клип - чрез търсене, външен линк или чрез опцията на YouTube "сподели с приятел". За разлика от общия брой гледания, детайлизираната информация ще бъде достъпна само за потребителя, който е качил видеото.

Новите функции на гледаемостта, както и настоящите, ще броят колко пъти потребителите стартират даден клип, но може би няма да броят колко хора го гледат до края.
Географската информация се основава на IP адресите на зрителите. Google използва същия механизъм, за да насочва по-добре рекламите по региони.

Някои данни все още ще останат непоказвани дори за рекламодателите, включително информация за това колко потребители гледат 25%, 50% или целия рекламен клип.