От началото на годината на територията на цялата страна Комисията за защита на потребителите е проверила 6046 туристически обекта като е издала 537 акта и 107 заповеди за временно затваряне на туристически обекти без категоризация. Това стана ясно от представения отчет на комисията за работата й в летния сезон 2016.

От началото на годината на Черноморието са извършени 3073 проверки в туристически обекти и са издадени 131 акта. Броят на нашите проверки се увеличава, доволен е шефът на комисията Димитър Маргаритов. По-малко нарушения вижда той. Трябва да продължим да работим все така последователно, убеден е Маргаритов.

Иначе от самото начало на летния сезон на територията на Черноморието са проверени 2397 туристически обекти като в 6-8 % от случаите са констатирани нарушения.

Работим на все по-широк фронт, отчете още шефът на КЗП. 13 600 жалби и сигнали са подали гражданите до момента в комисията. Липсват менюта в заведенията, няма ценоразпис за нощувките и допълнителните услуги и др.

През летния сезон КЗП е забранила 30 нелоялни търговски практики. Например на сайт търговец рекламира хотела си с повече звезди. Друго нарушение - в договора за организирано пътуване туроператорът посочва, че настаняването ще е в хотел „три звезди”, а всъщност е в бунгало - част от ваканционно селище.

Комисията е проверила и алкохола, който се предлага в заведенията по морето. Взети са 30 проби. В 4 случая - три вида водка и един джин - са налице различни несъответствия като разреден алкохол, завишена обща киселинност и завишено ниво на алдехиди.

80 вида опасни стоки са забранени, сред които детски бански, надуваеми артикули, пояси, дюшеци и др. Временно е спрян батут в детски център и един аквапарк.

Най-често срещаните проблеми в магазините по морето са, че на касата се маркира по-висока от посочената върху етикета на щанда цена, както и други търговски хитрости.

От КЗП са доволни, че от всички подадени жалби в комисията от началото на годината близо 70% са решени в полза на потребителите.

Комисията представи топ 3 на жалбите и сигналите: 40 % за електронни съобщителни услуги и комуникационна техника; 21 % са рекламациите на аудиовизуална техника, битови уреди, битови услуги, стоки за бита, облекла и обувки ;21 % срещу енергийни и ВиК оператори.