"Боинг" (Boeing Co.) обмисля или временно спиране, или намаляване на производството на 737 MAX, пише "Уолстрийт джърнъл", цитирайки свои източници, съобщи money.bg.

Бъдещето пред модела изглежда все по-несигурно и все още не е ясно кога вече произведените и продадени близо 800 бройки 737 MAX ще се завърнат в небето.

737 MAX на "Боинг" няма да възобнови полетите през 2019 г.

737 MAX на "Боинг" няма да възобнови полетите през 2019 г.

Диксън заяви в интервю за CNBC преди да бъде разпитан от Комисията по транспорт и инфраструктура

Ръководството на компанията смята, че временното прекратяване на производството на модела е най-добрият вариант. Бордът на директорите проведе среща в Чикаго снощи, като се очаква той да се събере и днес. Подкрепата за мярката идва дни, след като щатските регулатори предупредиха гиганта, че създава нереалистични очаквания за връщането на модела в употреба, казват източници.

"Боинг" вече намали производството през април с една пета и се отказа от по-ранните планове за увеличаването му през лятото. Ново намаляване или дори спиране ще увеличи разходите на компанията и може да доведе и до съкращаване на персонал.

Нови проблеми пред „Боинг” – приземи 50 самолета заради пукнатини

Нови проблеми пред „Боинг” – приземи 50 самолета заради пукнатини

737NG (Следващо поколение) е името на вариантите 600, 700, 800, 900

Регулаторите по света издадоха забрана за използване на 737 MAX след два фатални инцидента в Етиопия и Индонезия, при които загинаха общо 346 души. През октомври "Боинг" допусна, че ако моделът не полети отново до началото на 2020 г., може да се наложи замразяване на производството.

Компанията все още не е взела окончателно решение и отказва да коментира пред медиите.

Всяка промяна в производството на модела може да има значителни последствия за американската икономика. Невъзможността на "Боинг" да достави вече произведените модели натежа над търговския дефицит на страната. Компанията има поръчки за 4 500 самолета от този модел и забавяне на производството ще удари и всички доставчици по веригата - около 600 компания плюс още стотици по-малки контрактори.

Обвиниха „Боинг” в производство на „летящи ковчези”

Обвиниха „Боинг” в производство на „летящи ковчези”

Обвиненията бяха отправени по време на изслушването на изпълнителния директор на "Боинг" Денис Мюлънбърг

Надеждите на Boeing са, че до края на 2020 г. производството ще бъде възстановено и компанията ще изкарва по 57 самолета на месец.

Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.