Пилоти на "Боинг" знаели за проблеми с новия пътнически самолет 737 Max две години преди смъртоносните катастрофи, съобщава Националното обществено радио на САЩ.

Нови доказателства показват, че пилоти на производителя на самолети са знаели за "шокиращи" проблеми с 737 Max преди три години, но Федералното управление за авиация на САЩ (FAA) не било уведомено за тях.

Приходите на „Боинг” се стопиха с 35% през второто тримесечие

Приходите на „Боинг” се стопиха с 35% през второто тримесечие

Пред второто тримесечие на 2018 г. производителят на самолети отчете приходи в размер на 24,8 милиарда долара

Разследващи обявиха, че новата система за управление на самолета, наречена Manoeuvring Characteristics Augmentation System (MCAS), най-малко частично е причина за самолетните катастрофи в Индонезия през 2018 г. и Етиопия през тази година, при които загинаха 346 души.

Въпросната система на самолетите Max има за цел предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост). Именно тази система е в центъра на разследването.

737 Max на “Боинг” може да остане приземен до 2020 г.

737 Max на “Боинг” може да остане приземен до 2020 г.

Ситуацията е "променлива" и няма точен график

Пилотите на самолета на Lion Air, който катастрофира в Индонезия през миналия октомври, не са знаели, че MCAS съществува, тъй като от "Боинг" не са разкрили информация за нея и не са я публикували в наръчника на пилота и в документите за обучение.

От новоразкрити съобщения, изпращани между тогавашния главен технически пилот на "Боинг" за 737, Марк Форкнър, и друг технически пилот, Патрик Густавсон, става ясно, че през ноември 2016 г. Форкнър е регистрирал подобни проблеми с MCAS и при тест в симулатор.

„Боинг” отделя $100 млн. за подпомагане на роднините на загиналите при двете катастрофи

„Боинг” отделя $100 млн. за подпомагане на роднините на загиналите при двете катастрофи

Решението се възприема като едно от най-откритите признания на "Боинг"

Форкнър пише, че все още има някои фундаментални проблеми със системата, които са били известни на инженерите на "Боинг" и на пилотите, участващи в тестовете.

Форкнър определя проблемите като "шокиращи" и пише, че е излъгал регулаторите. Той казал пред Федералното управление за авиация на САЩ, че MCAS е безопасен и че не е необходимо са се включва в наръчника на пилота.

По-късно имейли, които също са разкрити сега, показват, че Форкнър е продължил да уверява управлението за авиация, че MCAS не трябва да бъде включван в наръчника.

"Боинг" предаде съобщенията и други документи на управлението в четвъртък вечерта.

Нов проблем със 737 Max на "Боинг"

Нов проблем със 737 Max на "Боинг"

Federal Aviation Administration (FAA) заяви, че е идентифицирала "потенциален риск"

В съобщение Федералното управление за авиация отбелязва, че ще реши как да отговори.

Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.

В момента са приземени 387 самолета 737 Max.