Три български фирми ще организират националното участие на България в международни туристически борси догодина. Това реши специална комисия към Министерството на икономиката след проведения конкурс на 10 и 11 октомври. Това съобщи дирекция "Връзки с обществеността и протокол" на ведомството.
“Арка” печели организацията на участията на борсите в Берлин, Прага и Лондон, “Туристиреклама” – на изложенията в Москва и Киев, а “Международен панаир-Пловдив” ЕАД – на борсите в Ултрехт и Гьотеборг.
Общо четири фирми участваха в конкурса. Освен спечелилите, кандидатстваше и “Медиа Ком”.
Комисията, която оценяваше проектите на кандидатите, е определена със заповед на министър Петър Жотев и включва служители на министерството, специалисти по художествено-пространствено оформление, експерти по реклама и връзки с обществеността и представители на туристически организации в страната. Председател на комисията е заместник-министър Мариана Асенова.
Оценката на проектите се прави по три основни показателя – оформление на щанда, анимация и съпътстващи мероприятия, цена. Всеки един от тези показатели има различен коефициент, който се използва при изчисляване на крайната оценка.
Резултатът за класирането представлява сбор от оценките на членовете на комисията, умножени по съответните коефициенти.
Възлагането на поръчката става въз основа на договор между Министерство на икономиката и всяка една от спечелилите конкурса фирми. Те трябва да изпълнят качествено и в срок проекта за съответната борса и да спазят офертните цени за 1 квадратен метър. Министерството пък ще упражнява контрол по време на изложенията за спазване на проекта и съпътстващите мероприятия.
Целта на националните участия на България в международните туристически борси е да се възстанови и засили имиджа на страната като търсена туристическа дестинация и атрактивно представяне на българския туристически продукт. Затова изискванията към проектите за национален щанд са съобразени със спецификата на всеки един от тези пазари. Проектите трябва да са съобразени и със съвременните тенденции за художествено-пространствено оформление и дизайн.
Програмата за национална реклама за 2001 година предвижда участие на България с национални щандове на борсите в: Ултрехт, Холандия – 10-14 януари; Прага – 8-11 февруари; Берлин – 5-9 март; Москва – 28-31 март; Гьотеборг, Швеция – 22-25 март; Киев – 4-7 април; Лондон – 13-16 ноември.