Фолксваген Лекотоварни автомобили се представи по време на Техно Класика, най-големия европейски ретро панаир в Есен, проведен от 26. до 30. март, за първи път със собствен щанд.
Един от най-вълнуващите автомобили бе пожарна кола от 1963 год.
Транспортер с двойна кабина се произвежда вече 50 години, т.е е в серийно производство от 1958 год.
Междувременно двойните кабини на първите три генерации Транспортер се считат за култ, подобно на легендарния Фолксваген Були.

Първата генерация Фолксваген Транспортер се предлага както във вариант на товарен автомобил, така и на пътнически, а през лятото на 1952 год. се появява и 3-местният шаси вариант.
Фирмата „Бинц", позната днес в производството на автомобили за първа помощ, разработва през 1953 год. първата двойна кабина.
От серийната версия се различава с по-големите задни прозорци.
Разработките продължат до 1958 год., когато Фолксваген предлага на пазара първата двойна кабина.

Шаси вариантът предлага много пространство.
Изненадата е под товарната зона, а именно сейф, разположен по цялата ширина на автомобила, който по-късно при Транспортер 3 се предлага и със заключване. Подобно предложение до този момента няма при нито един друг пикап.

Но докато Фолксваген се престраши да изведе двойната кабина от представите за "работохолик" в по- изисканото общество изминават 30 години.

През 1987 год. концернът предлага на частния сектор специално оборудвани модели.
Със страничен и преден падащ товарен борд и лебедка автомобилът се превръща от средство за производство в автомобил за свободното време.
Целева група в миналото са ловците, който намират за идеално място на своите оръжия чекмеджето, изваждащо се от сейфа.

Не самo те откриват любовта към добре оборудваната двойна кабина, просто е "на мода" да караш такава, а и доставя удоволствие.
С най-големия мотор със 112 к.с., мощността е почти 4 пъти по-голяма в сравнение с Транспортер от първо поколение (1958: 30 к.с).
Задвижването на четирите колела едновременно го превръща в реален конкурент на всъдеходните автомобили.

Двойните кабини влизат бързо и трайно в сърцата на много спортисти. Мотоциклетните състезания са немислимибез двойната кабина на Транспортер, нито пък плажовете, където сърфисти изпробват своите умения.

На спортни летища, на яхтени пристанища и на ловните терени, тя се превърна в незаменимо "серийно оборудване".

Източник: auto-press.net