50 години от началото на производството на автомобили LADA се отбелязва днес, напомнят руските медии.
На тази дата през 1970 г. първият ВАЗ-2101 "Жигули" слиза от монтажната линия на Волжския автомобилен завод (ВАЗ) в Толяти.
"Този модел LADA стана най-масовият в историята, както и в историята на руската автомобилна индустрия. От 1970 до 1988 г. са произведени около 4,8 милиона бройки от легендарния автомобил и неговите модификации", изтъкват от АвтоВАЗ.
Първият модел, носещ номер 2101, е разработен по лиценз на FIAT на основата на модела FIAT 124. АвтоВАЗ отбелязва, че през 1967 г. този модел на италианската марка получава титлата "Автомобил на годината в Европа". В СССР са направени над 800 промени в дизайна му и в резултат ВАЗ-2101 е високо оценен както от местните потребители, така и на външния пазар, където навлиза през 1971 г., допълват от руската автомобилна компания.
Автомобилите LADA остават най-продаваните в Русия както сред новите леки автомобили, така и втора употреба. През последните 12 години, за които има данни за продажбите на нови автомобили и лекотоварни автомобили от Асоциацията на европейските предприятия, автомобилите LADA заемат първата линия по обем на продажбите, понякога изпреварвайки двойно чуждестранните конкуренти.
RealDeal
на 27.04.2020 в 22:56:26 #20Имам си я в двора, една червена стрела. От 1976 е на 130 хил. километра. Никога няма да ме остави на пътя и поддръжката и е без пари!
komsomoletz
на 20.04.2020 в 11:11:05 #19"...В СССР са направени над 800 промени в дизайна му и в резултат ВАЗ-2101 е..." edin po losh avtomobil ot FIAT 124. Ako beshe po dobar shteshe da stane pone njakoi pat "Автомобил на годината в Европа" no ne stana. Za proizvodstvo na avtomobili: BG imashe tazi vazjnozjnost sled dogovora s Renault prez 60-te godini da sme proizvoditeli na leki koli, no bjahme mnogo TARIKATI, tochno taka, TARIKATI, i narushihme dogovora s Renault koito ne davashe na BG da prodava koli v njakoi strani, no nie zapochnahme da prodavame koli v bratskite arabski strani i se svarshi s proizvodstvoto.
58eng
на 20.04.2020 в 03:50:27 #18Мухарски,не се впрягай,уреда за мерене на налягане се казва манометър и ми е в гаража,както и синтетичното масло,но китарата я държа в хола!
bgpluss
на 19.04.2020 в 23:28:34 #17friend Грейт Уол не са стари технологии! Напротив! Погледни само HAVAL F7X! Гриша Ганчев изпусна питомното! Гриша Ганчев провали як бизнес!
bgpluss
на 19.04.2020 в 23:25:58 #16Българина няма въображение! И това е причината за неуспехите ни. Ние станахме материалисти и предадохме вярата си.
bgpluss
на 19.04.2020 в 23:23:49 #15friend не съм съгласен, че не може и не трябва да произвеждаме коли! Беларус голям пазар ли е!? Румъния голям пазар ли е!? Колко румънци могат да си позволят да купуват нови коли? Ами белорусите..? Не, смятам, че просто отсъствие не глобално мислене, големи цели и воля, а и некомпетентност на ужасните ни неолиберални ръководители подчинени на своитеиопределени господари, са причините за нашия 30 годишен провал! Нашето мижаво мислене, от типа "ние сме малки, нямаме пазар, няма специалисти, кадри, ние не можем това, не можем онова..." - ето този ограничен квартално-селски мижав манталитет проваля българина. Ние се разучихме да мислим и мечтаем, само оцеляваме, това е идеологията. Жалко. Провалихме се!
friend
на 19.04.2020 в 21:08:15 #14Муха, Навсякъде назапад кола на 50-60 000км се смята за нова...но това не се отнася за соц колите. На трабанта му се правеше основен ремонт на около 25 000км, но това кола ли е?
friend
на 19.04.2020 в 21:04:00 #13Европа Интересен въпрос.
-----------------------------
1994г на власт беше Беров. В България западни коли не се внасяха. Пазарът на стари автомобили не беше разработен. Тогава една фирма предлагаше Лада. Фирмата беше окомплектована с едни момчета, които бяха бивши служители от ДС. Фирмата се казваше Елва. Аз тъкмо си бях направил фирма и ми трябваше служебна кола. По това време руснаците пак го бяха закъсали и им трябваше онази ненавистна валута, наречена Щатски долар. За мен се оказа изгодно, защото доларът всеки ден растеше, а аз работейки само за чужди компании имах само долари. А то и нямаше други коли. Дойде времето на Жан Виденов. Заговори се за обучение и производство на Ровъри у нас. Направи се завод, обучиха се хора ... и на Жан спуснаха директиво от Москва, че не трябва да правим коли, а да купуваме руски. Жан измисли, че при сглобяването на колите трябва частите да се облагат с 200% мито... и англичаните се отказаха.Тогава се отвори западния пазар и аз си купих Волво 740.
Тука някой (БГ+) спомена за Плевненлиев и фолксваген. Ами мисли бе момче, ние имаме куп стари коли. Кой ще ти купи нова за големите пари? Освен това пазарът като цяло е нищожен. И най-накрая, Турция предложи такива условия, каквито ние не можехме: държавата да изкупи 80 000 автомобила за държавни нужди и първите 5 години да плаща осигуровките на работниците.!!!!
Колкото до колите на Гриша Ганчев, то те са стара китайска технология, която пък е стара южнокорейска, която пък е стара японска, която пък е стара американска.С две думи, това е морално остарял автомобил. Нищо, че преди няколко месеца Путин и Си подписаха договор за производство на тези коли в Русия.
Освен това за тях нямаше пазар у нас, а в чужбина... хората не ядат доматите с колците.
58eng
на 19.04.2020 в 19:11:52 #12Включва се Fendera към 3ти цилиндър и газ до дупка на усилвателя
58eng
на 19.04.2020 в 19:02:09 #11Става с яка поддръжка и внимателно каране. В САЩ масло се сменя на 3000 мили/5000км и това е за масла Тотал,Мобил,Шел,а не за Плама... и не се долива ,като в Италия
bgpluss
на 19.04.2020 в 19:00:04 #10Хайде по-добре да се запитаме що ние не произвеждаме или не сглобяваме някое моделче? Нали Плевнелиев с най-добрите с възможно най-добрите си приятели, партньори, благодетели на една топ българска партия удари на камък в преговорите си за построяването на автомобилен завод? Защо се махнаха Грейт Уол? Защо нищо не ни се получава в това отношение? Като пример, в почти всеки голям руски град се произвеждат коли, от най-новите и най-технологичните, в Беларус, в авторитарния Беларус, трайно са се настанили от китайско-шведския концерн Волво-Джили и си сглобяват колите при Лукашенко! Румъния има Дачия-Рено! Какво имаме ние и защо нямаме?
bgpluss
на 19.04.2020 в 18:51:30 #9Да, Лада няма премиум-коли и не се конкурира в този сегмент, но в своята ниша е една добра, конкурентноспособна марка. Тя бие и Кия и Хюнде и Форда и Фолка съответните модели, минимум не им отстъпва! Скоро ще пробият, съвсем скоро, с нови офроуд модели. А жигулата за времето си бе много добра кола, естествено за стандартите на 70 и даже 80!
bgpluss
на 19.04.2020 в 18:44:03 #8Ето пример. Съвременната Лада, модел Веста, по нищо и като дизайн и като свойства и характеристики не отстъпва на аналогични модели коли, от същия b сегмент, например, Хюнде Солярис или Кия Рио, или даже Форд Фокус и немския Фолксваген Поло! Нито като визия, нито като комфорт, нито като технически умения, експлуатационни характеристики и л/100 км. Не виждам съществени разлики, няма ги! Също така Рено Сандеро Степуей и Лада Иксрей-Иксрея дори е по-добър, по-интересен и с по-висок клирънс, а в рамките на един мини-хетчбек кросоувър (без да е 4x4)има и завидни офроуд опции и архитектура. Трябва да се сравняват в рамките на определен клас автомобили-b, c, d и т. н. А преди 40-50 години жигулата си бе една нормална, лека и бърза кола, която се подвизава по пътищата в някои държави, между които и България, и досега. Жигулата не се произвежда вече 20 години, ама още се експлоатира и си върви?! Как става тая работа?
halo
на 19.04.2020 в 18:36:26 #7Батпеде*раско, имахме и съм карал ВАЗ - 2101, после Лада 1600, после дойде демокрацията и бързо се отървах от великата Лада.
friend
на 19.04.2020 в 18:04:33 #6бг+ Сравни ми една руска кола с този китайски автомобил. https://www.youtube.com/watch?v=Cji7d_ohKuU
friend
на 19.04.2020 в 17:59:55 #5бг+ Кой каквото ще да говори, но Лада е легенда! И сега е един модерен автомобил, а за времето си беше много популярен и надежден! ------------------------ Ладата е легенда, защото други нямаше. Сега е модерен автомобил, с купе от Сандеро, и двигател от Мицубиши. За сглобката не знам, но тъй, като се прави от същите хора, не вярвам да е по-различна отпреди. Ако искаш може да я сравниш с някоя западна кола.... а даже и източна.
friend
на 19.04.2020 в 17:45:01 #4Наско, Ти май забравяш, някои подробности по отношение на тези 3-5 години и гаранциите.
1. Гаранцията на Ладата и шкодата беше 10 000 км или една година.
Както казва Мухата, това в САЩ няма да издържи и месец.
Колкото до годините, ако се огледаш сега, то 90% от автомобилите са над 15 години и си вървят добре. За 3-5 години и да я изхвърляш, такова нещо няма. Наистина ламарините на ладата беше едно от слабите им места, а сглобката... да не говорим.
През 1994г си купих нова лада - от магазина. Липсваше и мотор за чистачките, самите чистачки с рамото, а и перката за охлаждане. Имаше и други липси, но това беше най-важното. Беше 1500 куб и харчеше 14-16 литра бензин градско в София.
След 9 месеца ми я откроднаха и после разбрах, че е за Украйна.
Формата и беше от по-новите, но при дъжд на задното стъкло се налепваше дебел слой кал. Това сещаш ли се какво означава?
bgpluss
на 19.04.2020 в 16:35:21 #3Кой каквото ще да говори, но Лада е легенда! И сега е един модерен автомобил, а за времето си беше много популярен и надежден!
friend
на 19.04.2020 в 15:33:28 #2Наско 1. Лада, както беше отбелязано не е руска кола, а под лиценз от Фият124. 2. В нашият квартал има коли Рено 8.... и още вървят. Номерът е, че На жигулите се правеше основен ремонт на около 60 000км. 3. Ако трябва да си говорим, че има стари коли, дето вървят все още... ами погледни в Куба. Там в условията на супервлажен климат амориканските коли все още вървят, ако и да са от началото на 50те години. И най-накрая трябва да ти кажа, че Ладата е морално остаряла кола. Фият 124 е кола на годината за 1962г. От тогава руснаците са направили 800 корекции, но те са във формата на мигачите, решетката, двата фара и др дреболии. Това, че са продали общо 4 млн автомобила при положение, че половината свят беше в техни ръце... не е голямо достижение, на фона на огромният недоимък на коли. Това, че са били на първо място по продажби в Русия, далеч не ги прави големи производители. Направи сметка, че за 50 години са произвели 4 млн автомобила, означава, че на година са правили по 80 000 коли. С кого ги сравняваш? с Фият, Фолксваген или Нисан и Тойота или даже с южнокорейските??? Да не говорим за разнообразието и качеството. А за разхода на бензин???
emilioner
на 19.04.2020 в 14:04:29 #1А помните ли коя се водеше най-добрата незападна кола през кумунизма.Лада петица или Лада седмица.Носталгия.Мосвич осмак или дванайстак. Иначе бат БСПАСКО ще ти дам малко лична житейска информация.Имах един съсед със частно гаражно сервизче и все там висяхме,познай руските народни боклуци текущите подмени като окачване,съидинител,ангренаж и други.На 100к килиомтра 3 пъти на германските от 90-те веднъж,да не сравнявам качеството на возията.