50 години от началото на производството на автомобили LADA се отбелязва днес, напомнят руските медии.
На тази дата през 1970 г. първият ВАЗ-2101 "Жигули" слиза от монтажната линия на Волжския автомобилен завод (ВАЗ) в Толяти.
"Този модел LADA стана най-масовият в историята, както и в историята на руската автомобилна индустрия. От 1970 до 1988 г. са произведени около 4,8 милиона бройки от легендарния автомобил и неговите модификации", изтъкват от АвтоВАЗ.
Първият модел, носещ номер 2101, е разработен по лиценз на FIAT на основата на модела FIAT 124. АвтоВАЗ отбелязва, че през 1967 г. този модел на италианската марка получава титлата "Автомобил на годината в Европа". В СССР са направени над 800 промени в дизайна му и в резултат ВАЗ-2101 е високо оценен както от местните потребители, така и на външния пазар, където навлиза през 1971 г., допълват от руската автомобилна компания.
Автомобилите LADA остават най-продаваните в Русия както сред новите леки автомобили, така и втора употреба. През последните 12 години, за които има данни за продажбите на нови автомобили и лекотоварни автомобили от Асоциацията на европейските предприятия, автомобилите LADA заемат първата линия по обем на продажбите, понякога изпреварвайки двойно чуждестранните конкуренти.
azumi
на 19.05.2022 в 14:31:40 #351 :
azumi
на 19.05.2022 в 14:23:25 #341 :
azumi
на 19.05.2022 в 14:23:24 #331 :
RealDeal
на 27.04.2020 в 22:56:26 #32Имам си я в двора, една червена стрела. От 1976 е на 130 хил. километра. Никога няма да ме остави на пътя и поддръжката и е без пари!
Tomorrow
на 20.04.2020 в 15:01:29 #31Няма смисъл, вече не сме за тях.
Tomorrow
на 20.04.2020 в 11:30:32 #30Комсомолец Нищо подобно, има много информация, кой, защо и как ликвидира производството на Рено у нас! Не са фрацузите, нито износа! От тарикатлък изтървахме Ровър и Фолксваген, не се разбраха за комисионната.
komsomoletz
на 20.04.2020 в 11:11:05 #29"...В СССР са направени над 800 промени в дизайна му и в резултат ВАЗ-2101 е..." edin po losh avtomobil ot FIAT 124. Ako beshe po dobar shteshe da stane pone njakoi pat "Автомобил на годината в Европа" no ne stana. Za proizvodstvo na avtomobili: BG imashe tazi vazjnozjnost sled dogovora s Renault prez 60-te godini da sme proizvoditeli na leki koli, no bjahme mnogo TARIKATI, tochno taka, TARIKATI, i narushihme dogovora s Renault koito ne davashe na BG da prodava koli v njakoi strani, no nie zapochnahme da prodavame koli v bratskite arabski strani i se svarshi s proizvodstvoto.
Tomorrow
на 20.04.2020 в 08:20:41 #28Муха, можеш ли да ми кажеш, при еднакви условия, кой двигател има по-добър перформанс, дву тактов или четири тактов и защо?
Tomorrow
на 20.04.2020 в 08:09:30 #27Муха, виж сега. Няма двигател, който да задържа комресия с часове! Това е заради сегментите, те не са пълен кръг а са срязани, 1. за да могат да се монтират на буталото, 2. за еластичност, когато цилиндъра започне да се износва да продължет да уплътняват. Всеки двигател има 2 вида сегменти, маслосъбирателен ( най долния) и нагнетателни, когато се монтира буталото + сегментите в цилиндъра, тази остава цепка м/у двата края на сегмента, размера и е точно определен и различен за всеки мейк и модел, от там компресията се измъква към картера. Отвори капачката на маслото на работещ двигател , дори нов и си сложи дланта, ще усетиш леко подухване и всмукване, колкото е по-износен толкова е по-силно духането, крайна фаза = стой далеч от тази кола е когато пръска масло! Това на кратко. Синтетично и полусинтетично масло се препоръчва от производителя има по-добро смазване и по-дълъг живот, това, че ти го сменяш на половината от пробега му е само уейст оф мъни. За оптимални резултати трябва да го съобразиш с горивото, на пример, ако зареждаш бензин или нафта основно на бензиностанции на Шел или БП е препоръчително да ползваш масло марка Епсойл защото се произвежда в същата рафинерия важни са и температурните амплитуди, летни макс и зимни мин. и т.н. и т.н. Темата е обширна. Сега карам тойота хибрид бензин,ползвам фули синтетик на 140000км. преди имах мерцедес 130000км е280цди ево 4матик ползвах семисинтетик, имах БМВ 520д 60000кв - фулисинтетик и т.н. сменил съм около 20, омръзват ми бързо
58eng
на 20.04.2020 в 03:50:27 #26Мухарски,не се впрягай,уреда за мерене на налягане се казва манометър и ми е в гаража,както и синтетичното масло,но китарата я държа в хола!
bgpluss
на 19.04.2020 в 23:28:34 #25friend Грейт Уол не са стари технологии! Напротив! Погледни само HAVAL F7X! Гриша Ганчев изпусна питомното! Гриша Ганчев провали як бизнес!
bgpluss
на 19.04.2020 в 23:25:58 #24Българина няма въображение! И това е причината за неуспехите ни. Ние станахме материалисти и предадохме вярата си.
bgpluss
на 19.04.2020 в 23:23:49 #23friend не съм съгласен, че не може и не трябва да произвеждаме коли! Беларус голям пазар ли е!? Румъния голям пазар ли е!? Колко румънци могат да си позволят да купуват нови коли? Ами белорусите..? Не, смятам, че просто отсъствие не глобално мислене, големи цели и воля, а и некомпетентност на ужасните ни неолиберални ръководители подчинени на своитеиопределени господари, са причините за нашия 30 годишен провал! Нашето мижаво мислене, от типа "ние сме малки, нямаме пазар, няма специалисти, кадри, ние не можем това, не можем онова..." - ето този ограничен квартално-селски мижав манталитет проваля българина. Ние се разучихме да мислим и мечтаем, само оцеляваме, това е идеологията. Жалко. Провалихме се!
Tomorrow
на 19.04.2020 в 22:56:52 #22Муха, завършил съм Двигатели с вътрешно горене. От целия чаршаф си разбрал само първото, за останалото вземи да доучиш.
europe
на 19.04.2020 в 22:30:09 #21Френда, Волвото не ти ли го откраднаха?
europe
на 19.04.2020 в 22:27:40 #20Tomorrow Е на мен и сега ми крадат чистачките, разлика та е че сега можеш да си купиш нови китайски докато навремето бяха дефицит.
Tomorrow
на 19.04.2020 в 21:14:55 #19Европски, те нямаше да ти я откраднат ама като слизаше си прибираше чистачките нали? Крадяха ги от малкото прозорче на предните врати, заключалката беше залепена с лепило, 30 секунди нагряване със запалката и се отлепваше, после я обезкостяваха.
friend
на 19.04.2020 в 21:08:15 #18Муха, Навсякъде назапад кола на 50-60 000км се смята за нова...но това не се отнася за соц колите. На трабанта му се правеше основен ремонт на около 25 000км, но това кола ли е?
friend
на 19.04.2020 в 21:04:00 #17Европа Интересен въпрос. ----------------------------- 1994г на власт беше Беров. В България западни коли не се внасяха. Пазарът на стари автомобили не беше разработен. Тогава една фирма предлагаше Лада. Фирмата беше окомплектована с едни момчета, които бяха бивши служители от ДС. Фирмата се казваше Елва. Аз тъкмо си бях направил фирма и ми трябваше служебна кола. По това време руснаците пак го бяха закъсали и им трябваше онази ненавистна валута, наречена Щатски долар. За мен се оказа изгодно, защото доларът всеки ден растеше, а аз работейки само за чужди компании имах само долари. А то и нямаше други коли. Дойде времето на Жан Виденов. Заговори се за обучение и производство на Ровъри у нас. Направи се завод, обучиха се хора ... и на Жан спуснаха директиво от Москва, че не трябва да правим коли, а да купуваме руски. Жан измисли, че при сглобяването на колите трябва частите да се облагат с 200% мито... и англичаните се отказаха.Тогава се отвори западния пазар и аз си купих Волво 740. Тука някой (БГ+) спомена за Плевненлиев и фолксваген. Ами мисли бе момче, ние имаме куп стари коли. Кой ще ти купи нова за големите пари? Освен това пазарът като цяло е нищожен. И най-накрая, Турция предложи такива условия, каквито ние не можехме: държавата да изкупи 80 000 автомобила за държавни нужди и първите 5 години да плаща осигуровките на работниците.!!!! Колкото до колите на Гриша Ганчев, то те са стара китайска технология, която пък е стара южнокорейска, която пък е стара японска, която пък е стара американска.С две думи, това е морално остарял автомобил. Нищо, че преди няколко месеца Путин и Си подписаха договор за производство на тези коли в Русия. Освен това за тях нямаше пазар у нас, а в чужбина... хората не ядат доматите с колците.
europe
на 19.04.2020 в 19:42:06 #16Frenda Ти защо си си купил Лада по времето на демокрацията, нали не я хареваш? И по времето на соца дали щяха да ти откраднат Ладата?