Напоследък, автомобилните фирми търсят алтернативно гориво. Автомобилите вече се движат от електроенергия, водород, спирт, растително олио, дори от сгъстен въздух, коментират от Automedia.bg.

През 50-те години на миналия век, Ford опита друго - автомобил задвижван с ядрена енергия.

Така възниква концепцията Nucleon. Един от най-амбициозните проекти в автомобилостроенето и в историята на Ford започва през 1957 г.

Идеята е да се създаде автомобил на бъдещето, без вредни емисии и с невероятно дълъг пробег с едно зареждане. Проектът Ford Nucleon обаче не стига много далеч.

Автомобилът на Ford има вместо класически двигател - малък ядрен реактор. По онова време обаче, ядрените реактори са доста обемни и тежки.

Реакторът трябвало да функционира по същия начин, както в ядрена електроцентрала. За гориво се ползва обогатен уран. Изработва се пара, която задвижва турбини. Една от тези турбини задвижва автомобила, другата произвежда електроенергия.

Целта е била, с едно зареждане с ядрено гориво, Nucleon да може да измине 8000 км.

Проектът Nucleon обаче претърпял крах. Ядрената техника и технологии не тръгнали по очаквания за времето път. Така и не бил разработен малък реактор, който може да се ползва в автомобил. Междувременно станало ясно, че радиоактивното лъчение е доста по-опасно, дори в миниатюрни количества.

Nucleon никога не преминава фазата на разработвани умалени модели и макети. Един такъв макет на ядрения автомобил може да се види и днес в музея на Хенри Форд в Диърборн.