
Не на шега на 1 април 17 български бизнесмени тестваха един от най-скъпите автомобили в света в центъра на София с цел покупка.
Тестът стартира от комплекса на представителството на концерна Daimler-Chrysler в София – Балкан Стар, в софийския квартал “Хаджи Димитър”, информира Агенция Speed-Press.
Двете лимузини Maybach буквално объркаха движението пред Централната банка в София в ранния следобед.
Цената на подобен автомобил е трудно определима, тъй като списъкът с екстрите надхвърля милион и половина възможности.
Клиентът избира почти всичко за автомобила - от неговата дължина, до цвета и вида на шева, с които е ушита скъпата кожа “Коноли” на седалките.
Все пак цените в Германия започват от 330 000 евро, която означава, че при внос у нас, с плащане на всички дължими такси, ДДС и акциз (за луксозни стоки) окончателната цена със сигурност ще клони към 1млн. лева.
Разбира се тези изчисления са само за базовата версия. При този модел на практика таван на цените няма.
Самата продажба, наподобява покупката на скъп имот, тя се осъществява от специален екип, който отговаря за определен регион и идва на специални срещи с всеки клиент, определяйки автомобила според неговите изисквания.
Преди да се появи в “серийно” производство луксозната лимузина е претърпяла сериозни изпитания - за две години общият пробег на групата от 41 тестови автомобила е равен на повече от 2.5 милиона километра, изминати в девет страни на света.
Експерименталната серия се състои от 27 ръчно изработени прототипа и 14 тестови автомобила. Изпитанията включват и 6000-километров пробег на пистата Нюрбургринг, 24 краштеста на готови автомобили (без да се броят множеството тестове на детайли и компоненти), измерване на шумовете и вибрациите в аеродинамична тръба, както и изпитания на 40-градусова жега в щата Тексас и 30-градусов студ по пътищата на Швеция.
Самият двигател Typ-12 преминава изпитания на 122 автомобила, които изминават с него повече от 2.7 милиона километра, от които 800 000 по автомагистрала.
Основната цел на дизайнерите е била създаването на модерна и хармонична смес от традиция и иновации, което е отразено както във всеки отделен детайл, така и в общия характер на лимузината.
Оформянето на външния вид и интериора е плод от усилията на стилисти от три континента, а несъмнено голямото предизвикателство провокира серия от наистина поразяващи идеи за облика на новия супермерцедес.
Екипът от художници включва специалисти от дизайнерските центрове на Daimler-Benz в Япония и САЩ, които след известно съгласуване на идеи със своите германски колеги предлагат серия от завършени макети в мащаб 1:4.
Победител в идейния конкурс е проектът на японския дизайнерски център. Техният прототип, който е изработен в естествена големина, се превръща в основа за бъдещата работа на инженерния екип.
Без съмнение още от пръв поглед Maybach се отличава от своите по-популярни събратя. Както в размерите, така и в стилово отношение той излъчва индивидуалността, самоувереността и комфорта на разкошен автомобил за хора със силно изразени пристрастия към съвършената форма и ексклузивния стил на живот.
Той е замислен като автомобил за водача и действително демонстрира изразителен и елегантен стил, балансирайки между класиката и авангарда, с които автоматически се асоциира марката Mercedes-Benz.
Превъзходните метални детайли, двуцветната каросерия и ослепителният набор от високотехнологични елементи са интегрирани с вкус към простото по форма шаси.
С преливането на меки и издължени линии, създаващи прости, но елегантно моделирани форми, дизайнерите получават плавен силует, който оставя впечатление на величественост при всяко свое преминаване.
Впечатляващият ефект е подсилен и благодарение на страничните хромови лайстни, които прецизно следват небрежния щрих на японския художник, създавайки впечатление за динамика.
Със своите 6.17 м високотехнологичният шедьовър е само с 56 см по-дълъг от стреч версията на Mercedes-Benz S 600, а междуосието му от 3.54 м е с 40 см по-голямо от това на S 600 L.
Останалите параметри също говорят за силна аристократична жилка - височина 1.55 м (при 1.49 на S-класата) и впечатляваща ширина от 1.95 м срещу 1.89 м за S-класата.
Благодарение на тези габарити инженерите на фирмата успяват да осигурят необходимото пространство за по-сложните дизайнерски и технически приспособления на интериора.
Шасито АВС (Active Body Control) се контролира по компютърен път. В резултат на това системата за амортизация се настройва чрез програмно обезпечаване.
Шасито се отличава и по други два показателя - динамично настройващи се хидравлични цилиндри, използвани в колелата, и стабилизатори.
Комбинацията от хидравлични цилиндри, свързани последователно с пружини, произвежда сили, които противодействат на колебанията при натоварването на различните колела. В резултат от това биха могли напълно да се избягнат вибрациите при движение по неравен терен.
Освен това системата АВС постоянно следи триенето на гумите и амортизационните характеристики на цялото окачване в процеса на движение.
Това остроумно нововъведение се осъществява с помощта на система от сензори, които записват ъгловата скорост, надлъжното и напречно ускорение, вертикалното ускорение и относителното моментно разстояние между колелата и каросерията.
Корпусът на автомобила е достатъчно устойчив и гарантира висока степен на комфорт и управление. Той без съмнение напълно отговаря на най-строгите съвременни изисквания за активна и пасивна безопасност.
Въпреки това специалната като конструкция каросерия осигурява една забележителна икономия на гориво.
Това е хибридна надстройка, изработена от висококачествени композитни материали, която е комбинирана с примеси от леки метали, като алуминий и магнезий.
Maybach е снабден с комфортен и особено мощен двигател V-12 с работен обем 5513 куб. см. Той е изработен от магнезий и алуминий, което допринася за едно чувствително олекотяване и икономия на гориво. В основата на оптималния коефициент на полезно действие и ниския разход на гориво стои ефективната триклапанна технология с двойно запалване.
Друго чудо на техниката, демонстриращо философията на Maybach, представляват уникалните фарове на лимузината. Става дума за високотехнологична система от интерсетивни сензори, вградени под стъклото на фара, която автоматично разпределя светлината в зависимост от ситуацията на пътя.
При градски условия например светлината е насочена направо пред водача, докато при движение по автомагистрала се включват допълнителни фарове за увеличаване дълбочината на видимостта и разширение на полезрението на водача.
Задните седалки могат да се трансформират в многобройни положения, благодарение на седем електромотора, а една от възможните конфигурации дори предлага спускане на подложка за краката, което превръща луксозните кресла в нещо средно между шезлонг, легло и зъболекарски стол.
Всяка една от двете задни седалки се обслужва от осем миниатюрни вентилатора, част от които са вградени в самите кресла, поддържайки постоянна температура на тялото.
Докато въздушният поток от тях може да се подава само в три различни степени, то централният климатик е способен на истински чудеса. При външна температура от 35 градуса салонът безпроблемно може да бъде охладен до 15 градуса.
Някои от основните технически параметри са: автоматична трансмисия, турбокомпресорен двигател (битурбо) от 550 к.с., максимална скорост, електронно ограничена на 250 км/ч, ускорение от 0 до 100 км, равно 5.4 сек.
В близко бъдеще се предвижда да бъдат изградени центрове на Maybach в Европа, Япония, Хонконг и САЩ.
Освен всичко останало те ще осигуряват и директна видеовръзка между централата на фирмата и клиентите, които не могат да получат лично своя автомобил.
Философията на този автомобил най-точно е дефинирана от члена на директорския борд на Mercedes-Benz (пътнически автомобили), Maybach и Smart и шеф на маркетинга и продажбите Йоахим Шмид:
“Както и в първите години на своето съществуване, Maybach отново се превръща в пример за съвършенство, изключителност и елегантност в автомобилния свят. Ние смятаме за свое задължение да възвърнем и утвърдим репутацията на тази легендарна и луксозна марка.
Новият Maybach се придържа към най-високите стандарти, познати в света на “топавтомобилите” със своя технически перфекционизъм, стилна елегантност и несравним лукс. Безпрекословното изпълнение на специфичните изисквания от страна на клиентите превръща всеки от екземплярите на този висококачествен автомобил в самобитен и ювелирен уникат.”