Японската марка е извънредно успешна при мотоциклетите, мини и компактните автомoбили.
Явно е дошло време за промяна, подсказана дори и в серийното производство с нарастването на размерите, например на Suzuki Grand Vitara.
Тенденцията стана още по-явна след показването на третия по ред концептуален модел Kizashiпо време на автосалона в Ню-Йорк.

Самата дума на японски означава прелюдия, встъпление, въведение, което потвърждава намерението за навлизане в по-горните сектори на автомобилния пазар.
С новата си разработка Suzuki показва кристално ясна картина на това накъде би искала марката да се развие в най-близко бъдеще.

По-голям и по-смел са двете определения, които ти идват наум при първи поглед към автомобила, определен от един от вице-президентите на Suzuki като „атлет в движение".
Кола, която наистина е предназначена да отвори широко границите на гамата на японския автопроизводител по посока на сегмента D на автопазара.

Успоредно с дебюта на Concept Kizashi 3 бяха представени и предишните две разработки Concept Kizashi и Concept Kizashi 2, и беше направено официалното изявление, че новият сериен спортен седан на Suzuki ще бъде разработен именно върху платформата на третия член на фамилията.
Последната дума не е никак взета от тавана, връзките между трите разработки са фамилно ясни, започвайки от предизвикателните им предници, появила се за пръв път при първото Kizashi, малко по-леките линии на второто Kizashi, контрастното фирмено лого S на решетката и издължената форма на третото.
Всичко това говори и за раждането на ново моделно семейство с различни модификации при Suzuki.

С Kizashi три Suzuki демонстрира, че е открила дълго търсен баланс във формата на дизайна.
Огромната метална радиаторна решетка налага доминантно присъствие на пътя, но преминава плавно в закръглената форма на капака.
Арките на покрива преминават също много плавно назад, подобно на тези при най-красивия съвременен модел на Меrcedes - CLS.
Огромните 21-цолови колела добавят доста към атлетичността на купето, подчертана и от ясно виждащите се през спиците на джантите яки дискови спирачни апарати.

Основните габаритина концептуалното трето Kizashi са дължина 4650 мм, ширина 1900 мм и височина 1450 мм. Междуосието на концептуалната разработка е 2800 мм, а отстоянието от пътя на автомобила е 120 мм.
Колата е с предно разположен двигател и интелигентна система за задвижване на четирите колела, наречена Advanced i-AWD.

Самият задвижващ агрегат на Suzuki концепт Kizashi 3 е с ходов обем от 3564 куб.см, цилиндрите му са шест, разположени V-образно.
Максималната мощност на двигателя е 300 к.с.,а комбинираната с него предавателна кутия е шестстепенна, роботизирана с възможност за ръчно превключване на предавките чрез пера от волана като при болид от Формула 1.
В електронния мениджмънт на двигателя е използвано най-доброто от огромния опит на Suzuki натрупан в мотоциклетните Гран-При състезания.

Официално, засега Kizashi е само концептуален автомобил, но е повече от ясно, че Suzuki се готви да навлезе с него на пазара не по-късно от 2010-а година.
Това говори, че концептът предлага много от това, което бихме видели и при серийния вариант на автомобила до една-две години.

Да навлезе в непозната за него територия на пазара си е предизвикателство за всеки автопроизводител.
Suzuki доказа възможностите си в сегашните си пазарни рамки, като отбелязва година след година положителни финансови резултати.

Може би друг производител на негово място би стоял и броил тихо и мирно печалбите си, но в Якюкнс явно не са от това тесто и твърдо заявяват намерението си да проникнат нагоре по пазарната стълбица, за което обещават „най-голямото маркетингово усилие в цялата си история досега", както и много „интересни" цени за серийното Kizashi от порядъка на около $30,000.

Източник: auto-press.net